Robu promite din vacanță: În 2020 reintră pe traseu tramvaiul 5. Proiectul încă n-a fost depus la finanțare

2020. Atunci spune primarul Nicolae Robu că timișorenii din zonele Ronaț, Mehala și Blașcovici vor putea merge din nou cu tramvaiul 5, pe noua linie modernizată. Suntem la jumătatea lunii august 2018, iar proiectul nu este încă depus la finanțare.

Din noiembrie 2017, pe traseul vechii linii de tramvai 5 circulă exclusiv minibuze. Șinele au fost scoase de angajații RATT/STPT, iar oamenii din zonă au cerut, la vremea respectivă, consultări publice cu locuitorii din Ronaț, Mehala (Mircea) și Blașcovici. „Nu are niciun sens să purtăm discuții pe tema liniei 5. Tramvaiul 5 nu circulă pentru că linia este necorespunzătoare (…) Rămâne să circule doar microbuze sau autobuze, până când vom reabilita linia”, declara, în noiembrie 2017, edilul. Linia 5 tramvaie, pe traseul Ronaț – Pădurea Verde, era una dintre cele mai solicitate, dar, în același timp, și una cu mari probleme. „Avem o frecvență (pe linia tramvaiului 5 – n.r.) care ne este impusă de acele deviatoare de așteptare din capăt la Ronaț, nu este o linie dublă de circulație. Se circulă în așteptare, pe o frecvență prestabilită de la linia 4 cu 5, tramvaiele întârzie într-adevăr la orele de vârf”, explica fostul director al RATT, Ioan Goia.

După ce, în ultimele zile, primarul Nicolae Robu a lăudat pe Facebook felul în care societatea de transport a îmbunătățit serviciile oferite timișorenilor, oamenii au început să întrebe din nou despre tramvaiul 5. „Linia nu mai prezenta siguranță! Se va reface, o dată cu transformarea străzii în bulevard, în 2019-2020”, i-a răspuns edilului unei timișorence.

Cât de realistă este estimarea edilului e greu de spus. Suntem în a doua jumătate a anului 2018. Proiectul pentru reabilitarea fostului traseu al liniei 5 este primul pe lista Primăriei Timișoara pentru cei peste 50 de milioane de euro pe care îi are la dispoziție pe Axa Prioritară 4 a Programului Operaţional Regional. PMT vrea bani, printre altele, pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneștilor, înnoirea flotei de tramvaie sau construcția a două creșe. În 26 iulie, cu o zi înainte de a fi demis, fostul director al STPT, Sorin Supuran, a adus specialiști din societate, care să vorbească despre proiectul de pe linia 5. „Au rămas cam 36 kilometri de linie cale simplă nemodernizați, care au fost împărțiți în 9 trasee. Pentru toate aceste 9 trasee, STPT a întocmit studii de fezabilitate. Din acestea, Primăria Timișoara, prin autoritatea urbană, a stabilit 5 proiecte prioritare pentru transport în comun, din care 3 erau pentru reabilitare linie cale tramvai. S-a constituit o echipă de specialiști la nivelul STPT și a fost pe traseu noaptea, să studieze și să vadă care sunt problemele tehnice (…) Valoarea unui proiect nu poate depăși 20 de milioane de euro, atragere fonduri prin POR – Axa Prioritară 4. La T5 s-a făcut o reactualizare și am ajuns undeva la 26 de milioane de euro, dar trebuie să mai scădem. Este vorba despre Calea Bogdăneștilor, primul proiect prioritar pe lista primăriei”, explica Dana Păun, de la Centrul de Cercetare, Dezvoltare și Inovare al STPT.

Niciunul dintre proiectele de pe POR nu a ieșit din primărie până acum. „Proiectele nu sunt depuse, termenul este în decembrie (…) Vrem să modernizăm Calea Bogdăneștilor, care va deveni un bulevard superb al orașului (…) acum este documentația în pregătire la specialiști și vom ajunge să aplicăm pentru obținerea de fonduri europene”, declara, la începutul verii, Nicolae Robu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

leo di taio a spus: (august 20th, 2018 at 14:38 )

Si noi promitem sa NU il mai votam si in 2020 sa NU mai fie primar.

 
anteconbega a spus: (august 21st, 2018 at 15:53 )

În viziunea futuristă a dlui ALDERobu tramvaiul 5 va trece peste calea ferată din Ronaţ, pe la Pavilioanele CFR, apoi printr-un tunel subteran de suprafaţă va ajunge până la Sânmihaiul German, la ştrandul termal. Brava, aşa primar ne trebuie, plin de imaginaţie creatoare! Un adevărat miciurinist!

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

MNB – Muzeul Național al Banatului

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

rovinhud

360 de vinuri, răsfăț și fapte bune. Începe Rovinhud Wine Show

La Timișoara urmează un weekend de... degustat. Rovinhud Wine Show aduce, în acest zile, cel mai bogat program de până acum: 360 de vinuri, 35 expozanți, 12 masterclassuri, 7 experți internațional, Sunt și 35 voluntari implicați în promovarea vinului de calitate în beneficiul persoanelor cu dizabilități.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 360 de vinuri, răsfăț și fapte bune. Începe Rovinhud Wine Show

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Un concert cu un artist foarte iubit, o sală arhiplină și un reflector a cărui sticlă se sparge, spun cei de la primărie, din cauza bașilor. Un incident de această dată fără victime, care readuce în discuție un subiect rușinos. Timișoara, Capitala Culturală Europeană 2021, nu are o sală polivalentă în care să poată fi organizate, la nivel decent, evenimente de anvergură.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișoara, Capitala Culturală în care sticla de la reflectoare se sparge la concerte, din cauza bașilor
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top