Cele două tramvaie modernizate în fabricile de la Arad și Pașcani vor reveni pe șine în această lună. Asta, dacă firma care face reabilitarea își va tine ultima promisiune făcută primarului Nicolae Robu. Termenele au fost depășite de mai multe ori până acum, în cele 11 luni de când tramvaiele au plecat de la Timișoara.
Primele două tramvaie care trebuie reabilitate în baza contractului încheiat anul trecut între Primăria Timișoara și asocierea Electroputere VFU Paşcani – Astra Vagoane Arad au plecat spre fabrici în iulie 2014. N-a fost clar de la început în ce termen se va finaliza lucrarea, dar primele estimări vizau sfârșitul anului trecut. După mai multe depășiri ale termenelor, primarul Nicolae Robu pare mai optimist. „Mi s-au adus garanții că vin luna asta amândouă. Nu e stabilită ziua, dar sunt în fazele finale de montare a ultimelor lucruri pe ele… Până în 28 (iunie – n.r.), când expira termenul, vor veni. Ele vor fi testate mai întâi, fiind omologate de către AFER, cu titlu provizoriu, pentru un an. După un an de exploatare, se intră în procedura de omologare definitivă”, spune edilul.
Revenirea tramvaielor la Timișoara nu va trece neobservată, afirmă Robu. „Timișorenii le vor vedea, vom face un eveniment, pentru că eu zic că este un eveniment. Vor face o trecere pe liniile Timișoarei, cu monitorizare din partea specialiștilor și după aceea vor intra în circulație. Vor circula goale pentru testare, vor face un anumit circuit. A doua zi după testare vor circula și timișorenii”, explică primarul. Alte tramvaie vor pleca anul acesta la reabilitare. „Vom trimite și altele, într-o primă fază cel puțin două. Va fi 100% un timp mult mai scurt, pentru că sunt dificultăți inerente unui început de fabricație. Trebuie să ne gândim că sunt o mulțime de componente care intră pe fiecare tramvai și că acestea sunt livrate de diferiți furnizori. Or, neavând contract cu ei, până găsești o sursă convenabilă, trebuie să porți negocieri, să fii planificat de furnizori la recepția produsului, nu vine nimeni să-ți ofere de pe stoc, pentru că nu lucrează nimeni pe stoc… Deci, au fost niște dificultăți care pot fi înțelese”, mai spune Robu.
Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația pentru reabilitarea tramvaielor, organizată de Primăria Timișoara. Este vorba despre un contract pe patru ani, care prevede reabilitarea a 30 de garnituri, cam jumătate din totalul celor deținute de RATT. E greu de crezut însă că termenii contractuali ar putea fi respectați, la ritmul de două tramvaie pe an… Reabilitarea unei singure garnituri costă aproximativ 480.000 de euro.
Comentarii prin facebook