Se lucrează de zor la Pasajul Jiul, chiar dacă nu e furnicar de muncitori, iar o treime din lucrarea propriu-zisă este deja gata. Asta susține primarul Nicolae Robu, care spune că există șanse ca amenajarea să fie gata înainte de termen. În zona Popa Șapcă se lucrează, spune edilul, la fel de susținut, iar șoferilor nu le rămâne decât să spere la vremuri mai bune.
Primăria a predat, în luna aprilie, amplasamentul către firma care a câștigat licitația pentru extinderea Pasajului Jiul. La finele șantierului, Pasajul Jiul va avea cinci benzi de circulație, trotuare pe ambele părți și piste pentru biciclete. Va fi lărgită la patru benzi și strada Jiul. Constructorul este SC Porr Construct SRL, care va primi 17,69 milioane de lei, fără TVA, iar șantierul ar trebui să dureze 14 luni. Primarul Nicolae Robu spune că lucrările avansează foarte bine. „La Jiul se face acum relocarea rețelelor de gaz și de apă. Se execută zidul de sprijin pe breteaua către gară și se lucrează la extinderea la patru benzi a carosabilului. Se mai adaugă o lucrare extrem de importantă, mai greu de descris. Este una de realizare a unui radier, a unei fundații la o adâncime destul de mare, pentru o platformă pe care se va realiza (…) și care va fi introdusă sub presiune sub liniile de cale ferată. Este o tehnologie foarte modernă care va permite ca circulația trenurilor să fie întreruptă cel mult 48 de ore. Așa ne-am propus, sper să se și poată întâmpla așa ceva. Nu există experiență pentru soluția tehnică pe care am prezentat-o, deși execuția lucrărilor este făcută de o firmă foarte serioasă, dar ne încumetăm să mergem cu astfel de soluții ultramoderne și suntem convinși că vom reuși să finalizăm lucrările la pasajul Jiul chiar înainte de termenul inițial”, a explicat edilul.
Deși există voci care spun că în zonă nu se prea lucrează, muncitorii fiind aproape inexistenți, Robu susține că mobilizarea este exact cea care trebuie. „Au fost anumite blocaje, cu rețelele de gaz, în general cu utilitățile, mai sunt poticneli, dar una peste alta s-a avansat bine, fără a vedea acolo furnicar de muncitori. Nu se poate lucra cu mai mulți oameni acolo, nu ar avea ce să facă, ar fi inclusiv pericole de accidentare, pentru că pot intra oamenii pe raza de acțiune a unor utilaje (…) Unii se miră că nu sunt mai mulți oameni, sunt atâția câți trebuie să fie pentru dimensiunea zonei care face obiectul șantierului”, a mai declarat primarul Timișoarei. Conform specialiștilor pe care i-a consultat, lucrarea este finalizată în proporție de aproximativ 30%, dar asta nu e deloc puțin. „Nu are relevanță foarte mare procentajul. Unele lucrări, chiar dacă au volum mare, merg mai ușor, altele nu reprezintă mult, dar sunt foarte anevoioase (…) Vă dați seama că în final, spre exemplu, asfaltarea se face foarte repede”, spune Robu.
Între timp, lucrările avansează și în zona Popa Șapcă, unde în decembrie ar trebui deschisă a doua bandă de circulație. „S-a finalizat pozarea tubulaturii subterane pentru canalizare, pentru rețelele de firmă optică. Se lucrează pe tronsonul de la Punctele Cardinale către calea ferată, către pasajul propriu-zis, la realizarea suportului pentru lărgirea la patru benzi. De asemenea, se lucrează în partea cealaltă, de la sensul giratoriu de la mall către linia de cale ferată, tronsonul al doilea. Primul tronson a fost finalizat de ceva vreme, cu asfaltarea stratului final”, afirmă primarul. Pasajul Popa Șapcă va fi lărgit, iar strada Popa Șapcă va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, vor fi amenajate trotuare și piste de biciclete. Lucrarea a fost câștigată la licitație de firma Sylc Con Trans, la un preț de 23,9 milioane de lei, fără TVA, și are un termen de execuție de 18 luni. Încă nu au venit, de la CFR, toate autorizațiile pentru lucrările efective la pasaj.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook