Direcţia Generală a Finanţelor Publice (DGFP) Timiş a organizat, marţi, o dezbatere cu contribuabilii, pentru a-i informa pe aceștia asupra unor aspecte de interes imediat în implementarea declaraţiei unice – formular 112.
Declarația care conţine datele despre impozitul pe venit, contribuţiile de asigurări sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate trebuie depusă până în 25 februarie. Declaraţia poate fi depusă la ghişeele Fiscului – pe hârtie şi în format electronic. Din 1 iulie, depunerile se vor face online. Pentru a evita cozile, Direcţia Financiară Timiş a suplimentat numărul ghişeelor de plată. „Obligaţiile fiscale declarate de contribuabili în formularul 112 se achită prin utilizarea a două ordine de plată pentru trezoreria statului”, a declarat directorul executiv al fiscului timişean, Mircea Călin. Formularul 112, prin care contribuabilii îşi declară dările la stat, trebuie descărcat de pe portalul www.anaf.ro, unde se află un program de asistenţă care indică toţi paşii care trebuie urmaţi. La prima anexă, cea a angajatorului, trebuie bifate datele de identificare ale plătitorului, ale asiguratului, obligatoriu casa de sănătate la care a optat asiguratul şi co-asiguraţii. Apoi, se completează tipul contractelor de muncă şi venitul brut realizat. Aplicaţia calculează automat contribuţia individuală pentru şomaj, sănătate şi contribuţia socială. Mai trebuie bifate, acolo unde este cazul, secţiunile legate de veniturile realizate din drepturi de autor, după care urmează cea de-a doua anexă a angajatorului.
Comentarii prin facebook