Premierul Emil Boc și ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au semnat, din nou, „condica” pe santierele autostrăzilor din vestul României. Ei au vizitat, joi, locul din care va porni viitoarea autostradă Nădlac-Arad, dar și zona din care va începe primul tronson al autostrăzii Timișoara – Lugoj.
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au deschis, joi, lucrările la şantierul autostrăzilor Arad – Nădlac şi Timişoara – Lugoj. Pe primul tronson, lucrarea va avea o lungime de aproape 40 de kilometric. „Marcăm oficial demararea lucrărilor la 65 km de autostradă, ne referim la Nădlac-Arad şi la componenta 1 a autostrăzii Timişoara-Lugoj. Este o dovadă a faptului că guvernul şi Ministerul Transporturilor se pricep la fapte şi mai puţin la vorbe. În acest an vom avea în circulaţie 123 km de autostradă”, a spus Boc. Premierul a accentuat faptul că aceste lucrări sunt extrem de importante, arâtând că a declarat, de asemenea, că judeţele Timiş şi Arad concentrează cele mai mari resurse europene şi bugetare în materie de infrastructură din România în momentul de faţă. Potrivit lui Boc autostrada vestului va fi o sursă de creştere economică. „Este importantă pentru legătura cu Occidentul, pentru decongestionarea traficului. Apoi, pentru economia românească, deoarece anul 2012 depinde, în economia românească, în mare măsură, de implementarea fondurilor europene. Obiectivul guvernului este să depăşească procentul de 20% al absorbţiei fondurilor europene în 2012”, a spus Boc. Emil Boc și Anca Boagiu speră ca lucrările să fie finalizate la termen. Totuşi, în eventualitatea în care data de 9 aprilie 2013 nu va fi respectată, sunt prevăzute penalităţi importante. “Este vorba despre penalități de 0,01% pe zi din valoarea contractului, care pot ajunge până la 15% din valoarea acestuia”, a declarat Boagiu. Primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj cuprinde varianta de ocolire a Timişoarei şi are o lungime de aproximativ 9,5 kilometri. El începe la nord de comuna Giarmata, imediat după intersecţia cu drumul judeţean, şi merge spre est, până la km 54, unde se asigură schimbul de trafic cu DN 6. Lucrarea se întinde pe 9,5 km, cuprinde un nod rutier, patru poduri, ;ase pasaje şi 11 podeţe.
Comentarii prin facebook