Facturile la energie termică ale timișorenilor vor crește cu 15-20%, din cauza temperaturilor scăzute din lunile ianuarie și februarie. Dar asta nu e tot: abonații Colterm vor fi nevoiți ca, în acest an, să-și contorizeze apartamentele. Operațiunea trebuie făcută din banii proprii și nu este deloc ieftină.
Directorul Colterm, Petrică Pampu, spune că e normal ca facturile la încălzire să fie mai consistente, deoarece, din cauza temperaturilor scăzute, consumul a fost mai mare „Dacă este frig afară, indiferent de sursa sau forma de energie, trebuie plătit mai mult. Dacă o luăm pe luni, de exemplu decembrie a fost, față de anul trecut, cu vreo 10% mai puțin. Ianuarie și mai ales februarie au fost mai reci, deci normal că va crește factura la încălzire. Procentul va fi de 15-20%”, afirmă Pampu.
Furnizorul de energie termică va scoate și alți bani din buzunarele tot mai subțiri ale timișorenilor. În acest an va începe operațiunea de contorizare a apartamentelor. Cum acestea sunt proprietate privată, lucrările trebuie executate pe spezele proprietarilor. „Pentru a ajunge și noi să-i facem pe clienți să fie pe propriul lor buzunar – dacă vor să consume, să consume și să plătească, dacă nu, nu – vom trece la contorizarea pe orizontală. Acolo unde sunt rău-platnici, putem acționa direct. Din punct de vedere al clienților, este independența lor, nu mai depind de vecini, pot să facă ce vor cu banii lor”, explică Petrică Pampu. Când vine vorba despre costuri, acestea sunt de natură să le dea frisoane consumatorilor. „Este vorba de o sumă de aproximativ 4.000 de lei pentru un apartament cu două camere, ca să-și facă ei lucrările în casă. Pentru ceea ce le punem noi la dispoziție, am încasa câte 100 de lei pe lună, vreo doi ani, pentru că nu facem lucrări pe gratis”, mai spune directorul societății de termoficare.
Colterm are, în prezent, 78.000 de consumatori. Societatea de termoficare va trece printr-un proces de reorganizare, care presupune și disponibilizări de personal. „Reorganizarea a început deja, dar o cifră exactă va rezulta numai după ce vom face o analiză în cadrul fiecărui serviciu și sector. Orientativ, este vorba despre 10% din personal. Noi am rămas fără circa 7.000 de consumatori, avem niște indicatori pe care trebuie să-i respectăm, referitor la numărul de angajați care trebuie să rămână după această reducere de producție”, a mai spus Petrică Pampu.
Comentarii prin facebook