Problemele legate de traficul din Timișoara nu mai sunt o noutate pentru șoferii care se luptă zilnic cu blocajele. Fostul șef al Poliției Rutieră Timiș, Nicolae Istrat, acum consilier local la Făget, spune că situația ar putea fi mult mai bine gestionată… dacă s-ar respecta legea.
Comisarul șef Nicolae Istrat, unul dintre cei mai experimentați polițiști de Rutieră din județul Timiș, a renunțat la uniformă și a intrat în politică. Acum este consilier local din partea ALDE la Făget, dar nu poate sta departe de preocuparea sa de o viață: traficul rutier. Istrat nu are deloc cuvinte de laudă despre cei care gestionează acum această problemă. În Timișoara e în curs de implementare un sistem de management al traficului care, spune Istrat, ar putea fi benefic, dar… nu e. „Din păcate, constatăm deficiențe în managementul traficului rutier. Mă refer la marcajele instalate pe drumurile publice, instalarea de indicatoare și semafoare, a căror prezență și orientare nu o înțeleg. (…) Există reglementări care fac referire la managementul traficului (…) Sunt prevăzute cu exactitate eglementări privind construcțiile care se fac pe zona de siguranță a drumului public, amenajările rutiere, precum și marcajele. (…) Fără a face un inventar, sunt aspecte pe care le-am întâlnit. Să începem cu un sens giratoriu situat pe Calea Buziașului, către Lugoj, unde pe un drum cu patru benzi s-a situat un sens giratoriu pe axul drumului. Acea zonă amenajată blochează a doua bandă de circulație, iar la foarte scurt timp au apărut și accidentele”, explică fostul polițist.
Nici stațiile de transport în comun nu respectă legea. „În sensul giratoriu din Calea Buziașului, din fața clădirii AEM, avem o stație de autobuz chiar în intersecție. Specialiștii ar trebui să știe că stațiile de transport în comun se amenajează după intersecție, la cel puțin 50 de metri. Oprirea pe banda întâi de circulație, în intersecție, este interzisă (…) Avem stații de taximetre înainte de intersecție, deși acestea se amenajează după intersecții și nu la mai puțin de 50 m. Avem și o arteră de circulație foarte recent amenajată, pasajul de la Vasile Pârvan. Dacă ne deplasăm de pe Aleea Ripensia ajungem la intersecția cu Pârvan, virăm la dreapta cu intenția de a ne deplasa spre Piața Traian. Imediat după virajul la dreapta avem o stație de autobuz”, mai spune Istrat. Locul în care sunt amplasate stațiile de transport în comun este stabilit de Comisia de Circulație a PMT.
Consilierul ALDE spune că s-au făcut greșeli și în privința panourilor montate în intersecții, unele chiar de către Poliția Locale, dar vede o ușoară îmbunătățire a situației pistelor de biciclete „Sunt și panouri puse de Poliția Locală, «Astăzi cerșetor, mâine infractor». În codul rutier spune clar că la mai puțin de 50 m de intersecție este interzisă montarea altor panouri decât celor specifice traficului rutier (…) Referitor la bicicliști se vede un aspect de îmbunătățire. Există artere unde sunt piste de bicicliști, dar unii continuă să circule pe carosabil. Putem spune că sunt insuficiente și ar fi bine ca pe orice arteră de circulație, mai ales dacă e intens circulată, să avem aceste piste pentru a scoate traficul bicicliștilor dintre mașini. Le găsim amenajate pe trotuar, acum sigur, aici e de discutat. Găsim stâlpi în mijlocul pistei, piste care ocolesc copaci. (…) Eu, personal, (…) aș prefera sa nu întâlnim acești bicicliști în zonele pietonale, dar e doar o părere personală”, a conchis fostul „rutierist”.
Comentarii prin facebook