Kiss FM este de 10 ani radioul numărul 1 în România, cu o audiență zilnică de 2,5 milioane de ascultători la nivel național, targetul principal fiind ascultătorii din generația millennials. Cine sunt cei din generația millenials?
Inițiativa Kiss FM de a afla cum stau lucrurile cu generația Millennials – generația Y, tinerii născuți în anii ’80 – ’90 are la bază o serie de informații, culese timp de doi ani dintr-o comunitate online de cercetare. Specialiști în studii de piață, la rândul lor reprezentanţi ai acestei generaţii, au stat de vorbă în fiecare zi cu 200 de millennials care au împărtășit stilul lor de viață, modul în care se raportează la diferite industrii, trenduri și chiar modul de implicare în evenimentele sociale care se întâmplă în România.
Prin acest workshop, Kiss FM a deschis dialogul între participanți, iar ideile generate au demonstrat încă o dată complexitatea acestei generații, numită cu această ocazie și „Generația Căutătorilor”. De ce? Pentru că e una dintre primele generații care a început să pună întrebări „incomode”, să exploreze și să caute răspunsuri din mai multe surse, online si offline; este generația care explorează și caută să aplice și să dezvolte noi trenduri. Astfel a apărut booklet-ul „Milenialii: Generația Căutătorilor”, care prezintă profilurile acestor căutatori, ele diferențiindu-se, în principal, prin nevoile, valorile și chiar temerile pe care le au acești tineri.
Iată cele mai importante profiluri:
Căutătorul de Stabilitate – 27% – este cel care își dorește „liniștea, deoarece nu mă simt confortabil în zone de conflict. Îmi doresc stabilitate ca să nu am grija zilei de mâine”
Căutătorul de Conexiuni – 26% – se simte „ataşat de familia şi prietenii mei și cred că oamenii care ne înconjoară ne definesc! Sentimentele de apartenenţă, de iubire, de grijă, mă definesc cel mai bine!” .
Căutătorul de Originalitate – 14%- spune despre el: „Îmi place să mă diferenţiez faţă de restul lumii! Îmi cunosc adevărata valoare, învăţ pentru a mă dezvolta şi pot mereu să demonstrez cât de înzestrat sunt!”.
Căutătorul de Succes – 13% – este mândru, în primul rând, de realizările profesionale: „Am obţinut un job conform aşteptărilor și muncii mele şi mă face să mă simt mândru de mine”.
Deși există tendința de a caracteriza această generație „diferită” de generațiile anterioare, aceste 4 profiluri scot la iveală o tendință des întâlnită la populația țării: toleranța scăzută la risc, căutarea zonei de confort și siguranța zilei de mâine.
Astfel Generația Căutătorilor prefera produse și servicii care să îi ajute să aibă grijă de cei dragi (73%), care îi fac să se simtă relaxați și în siguranță (74%) sau care să îi ajute să uite de grijile zilnice și să se bucure de viață (67%) și mai puțin produse care să îi facă diferiți și originali (55%) sau puternici și influenți (52%). Toate aceste informații relevante despre generaţia millennials din România au fost materia primă a workshop-ului. Pe baza informațiilor, participanții au replicat căutarea reprezentanţilor millennials într-un exercițiu creativ, folosind instrumente de cercetare specifice DesignThinking.
DesignThinkers Academy este o organizație globală fondată în Olanda care încă de la înființare și-a propus să abordeze provocările de business dintr-o perspectivă centrată pe oameni și pe dezvoltarea capacității de a crea un impact pozitiv. Solutiile DesignThinkers Academy sunt utilizate de companii precum Google, Nike, Coca-Cola, MasterCard, Philips, iar începând din 2018 si în Europa de Est, prin deschiderea unei subsidiare în România.
Comentarii prin facebook