Un primar în vacanță are mereu grijă de orașul lui. Nicolae Robu a aprobat, chiar de sub palmieri, plata unei părți din datoriile către STPT, unde salariile nu sunt plătite din luna iunie. Anunțul a fost făcut, pe Facebook, de edilul care n-a ratat ocazia să vorbească și despre „performanța sa managerială”.
„STPT – pe drumul cel bun! Am aprobat ieri, 07.08.2018, suma de 6 milioane lei pentru STPT, astfel încât să se poată plăti salariile angajaților și obligațiile către ANAF la zi, așa cum am promis! Reamintesc, dificultățile financiare la STPT au apărut o dată cu pierderea unui proces cu ANAF pentru neplata unui TVA în valoare de 68 milioane lei – ați înțeles bine: 68 milioane lei! – de pe vremea administrației precedente! De atunci, lună de lună, eu trebuie să asigur 1,2 milioane lei pentru ANAF mai întâi – altminteri, STPT ar ajunge la faliment și toți angajații și-ar pierde locurile de muncă!- și abia apoi să virez banii pt salarii și celelalte cheltuieli”, a anunțat, miercuri, pe Facebook, primarul Nicolae Robu. Edilul se află în vacanță de la începutul săptămânii, fiind plecat din țară.
Vă reamintim, în urmă cu două săptămâni, angajații STPT încă nu-și primiseră integral salariile pe luna iunie, iar datoriile primăriei către societatea de transport erau de 14 milioane de lei. Între timp, la rectificarea bugetară, STPT a primit cea mai mare sumă: 12 milioane de lei. Din cele 6 milioane de lei trimise către STPT, din vacanță, de primarul Robu, 3,5 milioane merg exclusiv către salarii. „Personalul de bord, marinarii, vânzători de bilete, muncitori și agenții de control vor primi salariile la zi, adică restanța de pe iunie și iulie integral. Personalul TESA va primi restanța pe iunie și avansul pe iulie, vor rămâne cu două săptămâni neacoperite. Trebuie să plătim rata către ANAF și taxele către stat. Avem de achitat, de asemenea, combustibilul, energia electrică, asigurările RCA și rata la macara”, a explicat Nicu Bitea, directorul STPT.
Altfel, problemele Timișoarei sunt gestionate perfomant, chiar dacă unele „capete grele” nu prea înțeleg unele lucruri. „O spun încă o dată: e o performanță managerială să reușești să duci cheltuieli neprevăzute de peste 60 milioane lei -20 milioane de la furtună, 25 milioane din cei 68 milioane TVA la STPT, 15 milioane certificate verzi în numele Colterm -, în condițiile în care veniturile pe 2018 sunt cu peste 15 milioane lei mai mici ca în 2017 din cauza reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, nicidecum ceva de blamat, cum înțeleg niște capete… grele! Dar, vom răzbi! Și în curând, de exemplu, calitatea serviciilor de transport public va fi și ea mai bună -garantez eu asta!-, de exemplu, pe linia 33, vom avea nu 3 autobuze, cum am avut multă vreme, ci 6! Pentru că cetățenii Timișoarei merită și se poate”, a scris edilul.
Comentarii prin facebook