Mai e de așteptat până ca vaporașele să poată circula pe Bega, dar, în sfârșit, primăria a reușit să întocmească un regulament de navigație și semnalizare pe canal. El trebuie aprobat atât de CL Timișoara, cât și de Ministerul Transporturilor.
Proiectul care va ajunge pe ordinea de zi a viitorului plen al CL va reglementa circulația ambarcațiunilor pe raza Portului Timișoara, de la Uzina de Apă la Podul Modoș. Navigația va fi supravegheată și dirijată de Oficiul de Căpitănie Timișoara, din cadrul Căpităniei Zonale Drobeta Turnu Severin a Autorității Navale Române, aflată sub subordonarea Ministerului Transporturilor. Pe Bega vor putea circula ambarcațiuni de agrement și nave fluviale cu o lungime maximă de 65 de metri și o lăține de cel mult 8,2 metri. Va fi permisă și navigația vaselor cu propulsie, dar pescajul acestora nu trebuie să depășească 1,2 metri, pentru a nu provoca valuri. În caz de vânt sau furtună puternică este interzisă trecerea ambarcațiunilor pe sub poduri, navigația fiind interzisă în caz de ceață densă, care provoacă lipsă totală de vizibilitate.
Viteza maximă admisă pe canal va fi de 12 km/h, pentru navele de pasageri, respectiv 10 km/h pentru remorchere și împingătoare. Pe sub poduri, viteza maximă admisă este de 5 km/h. Șalupele și ambarcațiunile cu motor vor putea circula cu viteze mai mari, dar numai dacă nu produc valuri care care să producă degradări malurilor și digurilor și numai pe un anumit sector, înspre aval. Sectoarele cu restricții de viteză vor fi marcate pe malul stâng cu un semnal corespunzător care va fi luminat pe timpul nopții cu o lumină albă. Regulamentul are și prevederi legate de protecția mediului, fiind interzise aruncarea sau deversarea în calea navigabilă a uleiurilor uzate, a apei menajere, a mărfurilor, a gunoaielor menajere si altor reziduuri. În caz de deversare accidentală, căpitanul sau cârmaciul navei trebuie să anunțe imediat căpitania. Conform regulamentului, va fi interzis și pescuitul, pe porțiunea dintre Uzina de Apă și Podul Modoș.
Primăria Timișoara are 7 vaporașe, pe care a plătit aproximativ două milioane de euro. Momentan, ele nu pot face decât plimbări de agrement, deoarece, pentru a putea fi integrate în sistemul de transport în comun, trebuie să fie înființată și Administrația Căii Navigabile. „Având în vedere că nu este înființată administrația de cale navigabilă, se impune transmiterea unei solicitări de înființare a unei regii autonome în subordinea Ministerului Transporturilor ca administrație de cale navigabilă a Canalului Bega, pe sectorul Timișoara – frontiera cu Serbia, având în vedere că planul de semnalizare, care este parte integrantă din regulamentul de navigație, este supus avizării și aprobării ulterioare de către autoritate”, se arată într-un proiect de hotărâre care va ajunge pe mesele consilierilor locali.
Comentarii prin facebook