Românii nu renunţă la iaurturi, la snacksuri şi la carne. Acestea sunt singurele categorii de alimente care au înregistrat o creştere a consumului în primele zece luni ale lui 2010, comparativ cu perioada similară din 2009.
Un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă MEMBR arată că, în 2010, coşul de alimente al românului a înregistrat scăderi la aproape toate categoriile de alimente. Excepţie fac iaurturile, snacksurile şi produsele din carne. Astfel, românii au dat cu 5,2% mai mult pentru iaurt, cu 7.1% pentru snacksuri, respectiv 2,6% în plus pentru produse de carmangerie. Pâinea, laptele, ciocolata sau brânza au înregistrat scăderi în valoare în primele zece luni ale lui 2010 faţă de perioada similară a anului 2009. În total, piaţa bunurilor de larg consum, estimată la circa 22 de miliarde de euro în 2009, a înregistrat în primele zece luni din 2010 o contracţie de aproape 6%. Cele mai însemnate scăderi au fost la capitolul băuturi, cu un minus de peste zece procente, şi bunuri nealimentare, cu -7,9%. Scăderea pieţei bunurilor de larg consum în volum este de peste două ori mai mare decât cea în valoare, deoarece preţurile au crescut, inflaţia anuală în octombrie 2010 fiind de 7,9%, cea mai mare din UE.
Comentarii prin facebook