Un om de afaceri a povestit, într-un interviu difuzat de Realitatea TV, că şeful Vămii Timişoara, Aurel Mătiuţ, i-a spus că, pentru a importa un anume tip de ulei, e nevoie de acordul şefului ANAF, Sorin Blejnar. Tot către acesta s-ar fi dus şi o mare parte din bani.
Omul de afaceri, care a vrut să-şi păstreze anonimatul, a acordat un interviu jurnalistului prahovean Dragoş Pătraru. El a declarat că ar fi dorit să importe un anumit tip de ulei în România. Din 60 de euro pe tonă, 40 de euro mergeau la Sorin Blejnar. „Domnul Relu (Aurel Mătiuţ – n.r.) mi-a zis: bă băiatule, pentru ceea ce vrei tu să faci, va trebui să cerem un accept. În momentul respectiv, domnul Relu mi-a spus că trebuie să ia legătura cu domnul Sorin Blejnar, pentru că niciun porumbel nu poate intra în ţară fără acordul lui. În afară de domnul Blejnar, domnul Relu mi-a spus că mai trebuie să aibă o discuţie cu un şef de la Garda Financiară. Mie numele Blejnar nu îmi spunea nimic atunci. El a zis, îl sun acum. Domnul Relu l-a abordat: Să trăiţi, dom’ preşedinte, am şi eu o problemă cu dumneavoastră, când aş putea să vă văd. Acesta i-a răspuns că vineri va veni de la Bucureşti, la Timişoara pentru că merge la o petrecere la Săvârşin, şi îl roagă să-l ia cu maşina”, a relatat omul de afaceri. „Domnul Blejnar, în urma unei negocieri, ar fi redus preţul la 40 de euro pe tonă, pentru că prietenul meu era prieten cu domnul Relu. 10 euro pentru şeful Gărzii Financiare şi 10 euro pentru domnul Mătiuţ. Înseamnă 1.500 de euro pe maşină, asta era şpaga. Câştigul la o cisternă era de 1.850. 1.500 pentru ei, 350 pentru noi. Am zis să facem, că totuşi ne ieşea ceva”, a mai spus el. Omul nu a apucat să dea niciun leu şpagă, deoarece i-au fost confiscate maşinile. Ultimul transport de ulei a fost efectuat pe la Oradea, nu pe la Arad, unde, a mai declarat omul de afaceri, nu a avut niciun fel de probleme.
Comentarii prin facebook