Tinerilor români nu le pasă că, apelând la droguri, se expun unui uriaş pericol. Campaniile antidrog de până acum au avut efecte minime, pentru că vârsta consumatorului scade de la an la an. Autorităţile încearcă acum să schimbe tactica.
Drogurile, legale sau nu, sunt o tentaţie din ce în ce mai periculoasă pentru adolescenţii din România. Vârsta de la care aceştia ajung să consume astfel de substanţe a scăzut vertiginos, astfel că ultimele studii arată că, în ceea ce priveşte etnobotanicele, cei mai tineri consumatori nu aveau mai mult de 11 ani.
Cel mai recent studiu realizat la Timişoara arată că liceenii şi studenţii apelează la droguri mai ales pentru a avea parte de senzaţii tari. „Teribilismul şi teribilismul asociat cu o vulnerabilitate emoţională crescută apar ca şi cauze percepute în peste 75% din cazuri pentru consumul de droguri”, se arată în studiu. Pe primul loc în preferinţele tinerilor timişoreni se află marijuana.
După mai multe campanii desfăşurate, la nivel naţional, pe bani mulţi, dar care au avut rezultate aproape insesizabile, autorităţile încearcă acum soluţii alternative pentru a-i face pe adolescenţi să înţeleagă pericolul la care se expun. Cea mai recentă idee este transmiterea de mesaje antidrog prin intermediul unor tineri care au aceeaşi vârstă cu publicul-ţintă. La Timişoara va avea loc miercuri, 5 octombrie, de la ora 12, primul eveniment de acest gen. La el vor participa 3.000 de elevi de liceu îmbrăcaţi în alb sau negru, care vor transmite, din centrul oraşului de pe Bega, următorul mesaj: „Drogurile nu sunt periculoase pentru că sunt ilegale, drogurile sunt periculoase pentru că sunt periculoase“. Tinerii îşi vor ascunde feţele în spatele unor măşti albe sau negre, vor face mişcări de dans care vor simula fie suferinţa, fie bucuria, iar apoi vor da drumul în aer la 1.000 de baloane cu heliu. Ineditul flash mob va avea loc în faţa Operei, fiind organizat de CIADO România împreună cu Agenţia Naţională Antidrog. De la ora 16, o acţiune similară se va desfăşura la Arad.
Comentarii prin facebook