În Timiș, peste 66% din apelurile către numărul unic de urgență din trimestul al treilea al acestui an au fost false. Oamenii care sună fără a avea o urgenţă fie râd, înjură dispecerii, le pun muzică sau efectiv nu vorbesc.
Există, de asemenea, oameni care solicită sfaturi medicale, numere de telefon sau ori să li se facă legătura cu o altă instituţie. Astfel, în trimestrul al III lea al anului 2011, numărul unic de urgenţă 112 a preluat peste 123.100 de apeluri din Timiş. Dintre acestea, mai mult de 81.000 false. „Statistica pe trimestrul III din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru judeţul Timiş arată că, la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite 123.163 de apeluri. Dintre acestea, doar 33,52% au fost reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 69,13%, Poliţie – 26,21%, Pompieri – SMURD – 4,07% şi Jandarmerie – 0,58%. Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.” a precizat Dinu Pînzaru, şeful Biroului Răspuns Apel Unic de Urgenţă Timiş.
În urma plângerilor depuse, 11 persoane au fost amendate pentru că au sunat fără motiv la 112. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv – un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. Mai mult, amenzile pentru cei care sunt prinşi că încarcă liniile sunt între 500 şi 1.000 de lei. (sursa foto: infocurteadearges.ro)
Comentarii prin facebook