Autoritatea de Management a Programului Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane anunţă ca în luna mai va lansa ghidul solicitantului pentru axa prioritară 2, domeniul major de intervenţie 2.1. – Tranziţia de la şcoală la viaţa activă.
Principalul obiectiv al acestui apel de proiecte este dezvoltarea aptitudinilor de muncă ale persoanelor aflate în situaţia de tranziţie de la şcoală la viaţa activă şi, în consecinţă, îmbunătăţirea inserţiei acestora pe piaţa muncii.
Proiectele ce vor fi propuse trebuie să contribuie la realizarea următoarelor operaţiuni orientative: sprijinirea programelor de învăţare la locul de muncă pentru elevi şi studenţi; sprijinirea iniţiativelor de parteneriat între şcoli, universităţi şi întreprinderi; dezvoltarea şi furnizarea serviciilor de orientare, consiliere şi îndrumare în sprijinul tranziţiei de la şcoală la viaţa activă; monitorizarea inserţiei tinerilor absolvenţi pe piaţa muncii; dezvoltarea acţiunilor inovatoare în vederea îmbunătăţirii tranziţiei de la şcoală la viaţa activă.
Grupul ţintă eligibil este format din elevi înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ; studenţi înmatriculaţi în sistemul naţional de învăţământ (licenţă şi master); personal din întreprinderi cu atribuţii de tutori (angajaţi ai instituţiilor/ organizaţiilor în cadrul cărora elevii/ studenţii efectuează stagiile de pregătire practică; tutorii au rol în organizarea stagiilor, îndrumarea, coordonarea şi evaluarea practicanţilor).
Activităţile eligibile sunt:
– Activităţile de organizare, implementare la un potenţial loc de muncă, monitorizare, evaluare a stagiilor de pregătire practică pentru elevi, prevăzute în curriculum-ul obligatoriu, pentru toate filierele şi profilurile din sistemul naţional de educaţie (stagii de pregătire practică, achiziţie de material support şi echipamente pentru stagiile de pregătire practică, campanii de conştientizare cu privire la oportunităţile oferite elevilor pentru efectuarea stagiilor de pregătire practică)
– Activităţile de organizare, implementare la un potenţial loc de muncă, monitorizare, evaluare a stagiilor de pregătire practică pentru studenţi, prevăzute ca obligatorii în planul de învăţământ
– Activităţile de dezvoltare, implementare, monitorizare şi evaluare a serviciilor de consiliere şi orientare profesională a elevilor şi studenţilor
– Monitorizarea inserţiei socio-profesionale a absolvenţilor de învăţământ preuniversitar şi universitar, pe baza metodologiilor-cadru recomandate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar şi, respectiv, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior
– Activităţile de elaborare, implementare, monitorizare, evaluare şi revizuire a componentei locale a curriculum-ului (curriculum în dezvoltare locală – CDL)
– Campanii de informare/ conştientizare/ mediatizare
– Activităţile inovatoare care facilitează tranziţia de la şcoală la viaţa activă, cuprinzând intervenţii
Categoriile de cheltuieli eligibile ce pot fi efectuate sunt cheltuieli cu personalul, cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna, cheltuieli aferente managementului de proiect (servicii de sonorizare; traducere şi interpretare; prelucrare date; întreţinere, actualizare şi dezvoltare aplicaţii informatice; achiziţionare de publicaţii, cărţi, reviste de specialitate relevante pentru operaţiune, în format tipărit şi/ sau electronic; concesiuni, brevete, licenţe, mărci comerciale, drepturi şi active similare; materiale consumabile), cheltuieli aferente activităţilor subcontractate (externalizate), taxe, cheltuieli financiare si juridice, cheltuieli pentru inchirieri, amortizari si leasing, subventii si burse, cheltuieli generale de administratie, cheltuieli de informare si publicitate și cheltuieli din cadrul Fondului European de Dezvoltare Regională (amenajări de terenuri; construcţii – reabilitare/modernizare clădiri; instalaţii tehnice; mobilier, aparatură, birotică, echipamente de protecţie a valorilor umane şi materiale; alte cheltuieli pentru investiţii).
Categoriile de beneficiari eligibili pentru depunerea proiectelor sunt: unităţi de învăţământ şi instituţii de învăţământ superior din sistemul naţional de învăţământ; furnizori autorizaţi de FPC, publici şi privaţi; angajatori; asociaţii profesionale; camere de comerţ şi industrie; organizaţii sindicale; organizaţii patronale; ONG-uri cu activitate relevantă pentru domeniul în care se implementează proiectul; Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi structuri/ agenţii/ organism relevante, subordonate/ coordonate de către acesta; Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi structuri/ agenţii/ organism relevante, subordonate/coordonate de către acesta; furnizori publici şi privaţi de orientare şi consiliere profesională; furnizori de servicii de ocupare acreditaţi, publici şi privaţi; instituţii şi organizaţii membre ale consorţiilor şi parteneriatelor regionale şi locale în domeniile ocupării, educaţiei şi formării profesionale; instituţii şi organizaţii membre ale Pactelor Regionale şi Parteneriatelor Locale pentru Ocupare şi Incluziune Socială; institute de cercetare cu atribuţii în domeniul educaţiei şi formării profesionale şi pieţei muncii.
Durata de implementare a unui proiect poate fi de minim 6 luni şi maxim 2 ani, iar valoarea totală a proiectului nu poate depăşi 500.000 euro. Contribuția proprie a solicitantului variază între 2 şi 15%, în funcţie de categoria acestuia.
Comentarii prin facebook