Într-o lună și jumătate ar trebui să înceapă licitația pentru desemnarea executantului lucrării de pe strada Popa Șapcă. Există toate avizele necesare pentru deschiderea șantierului care va închide total traficul în zonă, iar banii vor proveni exclusiv de la bugetul local. Strada urmează să fie extinsă la patru benzi.
Timișorenii trebuie să se pregătească de un nou șantier, care va da peste cap traficul în altă zonă a orașului. Este vorba despre lărgirea la patru benzi a străzii Popa Șapcă. „Atât pasajul Jiul, cât și Popa Șapcă au avize de mediu. La Popa Șapcă așteptăm predarea în sine a proiectului tehnic, pentru a putea porni licitatia de execuție. Proiectul tehnic este finalizat, ultimele avize erau cele de la Mediu, avem și avizele de la CFR. Trebuie să pregătim bugetarea și scoaterea la licitație a acestor pasaje. Popa Șapca va intra în bugetul local, face parte din proiectul de buget și va fi, foarte probabil, licitat într-o lună și jumătate. Noi am prevăzut sumele aferente în proiectul de buget și putem da drumul la lucrări”, spune viceprimarul Dan Diaconu. Conform studiului de fezabilitate, lucrarea de la Popa Șapcă va costa 15,1 milioane de euro.
În 2012, pasajele Jiul, Popa Şapcă şi Solventul au fost cap de afiș în campania electorală a lui Nicolae Robu. La vremea respectivă, liberalul susținea că obiectivele „sunt susținute de guvernul USL, angajate fiind de însuși Ministrul Transporturilor”. Întrebat, în campanie, cât ar costa lucrările de la pasajele Jiul și Popa Șapcă, Robu estima o sumă de aproximativ zece milioane de euro. „Ca sursă de finanţare, ne bazăm pe Ministerul Transporturilor pentru partea de cale ferată, pe bugetul local şi alte surse ce le putem atrage”, declara el. De atunci, a devenit clar că de la bugetul de stat nu va veni niciun ban, fiind avansată, ulterior, și varianta creditului furnizor, însă și această idee a picat.
Deschiderea șantierului pe strada Popa Șapcă va presupune închiderea totală a traficului, dar Nicolae Robu cere înțelegere din partea șoferilor. „Vom da în folosință complet intersecția Michelangelo, însă nu ne putem bucura din plin de fluența pe care o asigurăm acolo până nu asigurăm descărcare și spre Popa Șapcă, și spre Take Ionescu, la altă capacitate decât cea actuală. Vom închide de tot traficul. Sunt lucrări mari care trebuie făcute. Dacă nu le facem, nu vom avea toate beneficiile de pe urma celor pe care le facem”, spunea primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook