Poliţia Rutieră nu mai are radare fixe. Vitezomanii pot fi prinși pe șosele doar ci cele aproape peste 700 de radare mobile, împărțite între inspectoratele județene de poliție, Brigada Rutieră a Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti și Poliția Autostrăzi. România este una dintre „campioanele” UE în ceea ce privește accidentele mortale.
Poliția Rutieră nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile. În prezent acționează pe șosele 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24). Amenzile pentru șoferii care nu respectă limitele de viteză sunt cuprinse între 195 şi 1.950 de lei. România este una dintre țările UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale. Anul trecut s-au înregistrat 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană, care este de 51 decese / un milion locuitori. Totuși, în ultimii patru ani, rata deceselor survenite în urma accidentelor rutiere în România a scăzut cu 24%. În cele 28 de state membre ale UE s-au înregistrat, anul trecut, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% cicliști, 15% motocicliști, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de șoferi sau pasageri ai autoturismelor.
Comentarii prin facebook