Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale preia, în sfârșit, Transalpina de la compania Romstrade. CNADNR are o ordonanță președințială care permite transferul provizoriu, în vederea demarării unor lucrări de consolidare. Încă nu se știe dacă traficul va fi deschis oficial în această vară.
Lucrările de reabilitare a uneia dintre cele mai spectaculoase șosele din lume nu sunt finalizate, fiind abandonate pe o porţiune, după ce constructorul Romstrade a intrat în insolvenţă, iar CNADNR nu a reușit, până acum, să rezilieze contractul. Lucrările de reabilitare pe Transalpina au început în 2008, dar au fost oprite după ce Romstrade a intrat în insolvenţă. Contractul avea o valoare de peste 350 de milioane de euro. „Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă (…) în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea (…) În consecinţă, nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere”, declara, în iulie 2014, Narcis Neaga, directorul CNADNR. Practic, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, dar şoseaua nu are parapete de protecţie, indicatoare rutiere și nici marcaje.
Compania de drumuri a reușit, în cele din urmă, să obțină o ordonanță președințială care îi permite să preia, cu titlu provizoriu, șoseaua. „Drumul național DN 67C se află într-o stare de degradare avansată, fiind astfel pusă în pericol viața conducătorilor auto. Se înregistrează degradări ale structurii de rezistență, provocate de scurgerea necontrolată a apei provenite din precipitații și din topirea zăpezilor. Acestea pot constitui un potențial pericol de cedare a drumului sub acțiunea traficului. CNADNR va demara, imediat ce condițiile meteorologice vor permite, executarea unor lucrări la poduri, podețe, ziduri de sprijin, rigole, șanțuri și parapete”, a declarat Narcis Neaga.
CNADNR înceacă, în continuare, să rezilieze în justiție contractual cu Romstrade SRL, companie deținută de Nelu Iordache. Până acum, șoferii care au trecut pe Transalpina au făcut-o pe riscul propriu, șoseaua nefiind deschisă oficial traficului. Acest lucru a afectat grav pensiunile și hotelurile din zonă, numărul turiștilor înregistrând scăderi dramatice.
Comentarii prin facebook