Cunoştinţe, deprinderi și abilități noi. Cu asta s-au ales elevii de la Colegiul Tehnic „Henri Coandă”, școală care a participat la un proiect european alături de alte trei instituții de învățământ din afara granițelor. Atât profesorii, cât și elevii, au beneficiat de schimburi de experiență, iar în cadrul programului s-a construit și o staţie de automatizare, unică în rândul școlilor timișorene.
Proiectul „CAM Station” s-a desfășurat pe parcursul a doi ani și a implicat Colegiul Tehnic „Henri Coandă” alături de alte trei școli din Germania, Slovenia și Austria. Elevii din toate cele patru instituții au participat la diferite schimburi de experiență, având ocazia să vadă modul în care studiază ceilalți tineri și aparatura pe care o folosesc. Proiectul le-a dat o șansă asemănătoare și profesorilor care au putut să împărtășească tehnici și metode de predare. „Proiectul este un Erasmus +, s-a derulat pe parcursul a doi ani, și au participat patru școli din patru țări europene. Inițiatorul proiectului este Germania. În cadrul proiectului echipe de profesori și elevi s-au deplasat la școlile partenere unde au desfășurat diferite activități legate de calificările de mecatronist și operator calculatoare. De asemenea s-a realizat o macheta funcțională, legată de meseriile pe care ei le învață, care este foarte utilă în cadrul tuturor școlilor pentru formarea competențelor în meseria de mecatronist. Machetele din cadrul proiectului sunt realizate cu tehnică de vârf, care se întâlnește în marile companii producătoare. Pentru elevi este deosebit de important să intre în contact cu ele, mai ales că, din nefericire, nu se găsesc în școli la ora actuală. Această aparatură, realizată de elevi, va rămâne la noi”, a declarat directorul de la „Henri Coandă”, Constantin Rotariu.
Parteneriatele de acest tip vor continua și în viitor. „Cred că în primul rând a fost important pentru studenți să intre în contact cu culturile din celelalte țări și să rămână în contact unii cu alții. Prezentarea finală a proiectul a fost realizată de patru tineri din patru țări diferite. Ieri i-am văzut discutând și cred că acesta este cel mai mare avantaj pentru elevi. Cred că beneficiile acestui proiect se vor face simțite și în viitor, pentru toate țările participante. Avem parteneriatul cu „Coandă” și vom avea și alte proiecte împreună”, a explicat Loralie Kuntner, directorul școlii din Pforzheim, Germania. „Acest proiect este foarte important pentru că implică diferite cunoștințe din mai multe domenii, precum mecanică sau automatică. De asemenea, implică și alt tip de cunoștințe, cele lingvistice și sociale. Am văzut ceea ce fac alte școli, cum funcționează alte școli din alte țări și a fost o experiență foarte bună pentru noi. Sperăm că acest proiect este doar baza pentru multe altele în viitor”, a spus Matej Veber, din Slovenia. Reprezentanții celor patru școli au precizat că în cadrul proiectului „CAM Station” au fost planificate patru întâlniri transnaţionale cu profesori şi elevi şi două numai cu profesori. Prin participarea la mobilităţile desfăşurate în cele patru ţări s-a urmărit îmbunătățirea cunoștințelor teoretice și abilităților practice, să se trezească interesul pentru noi metode de lucru, să se armonizeze mentalităţi şi culturi diferite. De asemenea s-a dorit eliminarea ideilor preconcepute, întărirea atitudinii de toleranţă şi îmbunătăţirea relaţiilor între cetățeni din diferite ţări. „Acest proiect a prezentat o mulțime de beneficii. În primul rând vorbim despre conexiunea cu celelalte țări și despre importanța de a descoperii cum se trăiește în alte țări, cum se predă, cum se petrec lucrurile. A doua parte se referă la ceea ce am făcut tot proiectul, adică să îi învățăm pe elevi cum să folosească anumite tehnici și mașinării. Deja avem idei noi ca să putem continua colaborarea”, a declarat reprezentantul Austriei, Helmut Quinz.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook