Datele legate de cursurile de perfecționare la care au participat angajații PMT au devenit brusc publice! Asta, după ce primarul Nicolae Robu le-a recomandat timișorenilor să-i dea în judecată pe funcționari, dacă nu sunt mulțumiți de prestația lor, iar șefa de la Resurse Umane s-a ales cu o reclamație administrativă.
La începutul lunii septembrie, deBanat.ro a vrut să afle, de la Primăria Timișoara, câți angajați au participat, în anul 2016, la cursuri de formare profesională, cum se numesc exact aceste cursuri și, detaliat, pe fiecare dintre ele, câți angajați ai PMT au participat. Am încercat, de asemenea, să aflăm unde s-au ținut aceste cursuri și cât au costat ele. Răspunsul Serviciului Resurse Umane (SRU) al PMT a rapid. „Vă informăm că până la data de 1 septembrie 2016 au participat la programe de perfecționare un număr de 366 salariați. Celelalte informații solicitate nu se încadrează la categoria informațiilor de interes public, fiind exceptate de la accesul liber al cetățenilor”, scrie în adresa SRU, semnată de Rodica Aurelian, șefa serviciului. Aceasta a decis, cu de la sine putere, că nici măcar suma plătită de la bugetul local nu este de interes public! Culmea este că, în luna iulie, o serie de cursuri destinate aleșilor locali au fost „consfințite” printr-o hotărâre de consiliu local, în care se preciza foarte exact care sunt costurile.
Citește și: Sfat de la Robu: Dati in judecata functionarii din Primaria Timisoara! Fiecare raspunde de ce face
La câteva zile de la această „ispravă”, primarul Nicolae Robu a declarat că el nu are ce le face subordonaților săi. „Nu cred că a făcut nimeni nicio ilegalitate. O să vi se dea. Ceea ce este informaţie de interes public trebuie să vi se dea. Dacă nu, acţionaţi-i în instanţă pe cei încalcă legea. Există persoane care răspund de modul în care se aplică Legea 544. Dacă vi se pare că nu aplică legea, acţionaţi-i în instanţă. Ce pot să vă spun altceva? (…) Ce vreţi să fac eu? Nu pot să-i oblig, fiecare este funcţionar public şi răspunde”, spunea edilul. Între timp, deBanat.ro a depus o reclamație administrativă împotriva Rodicăi Aurelian și a depus o nouă cerere pe Legea 544, a liberului acces la informațiile de interes public, reamintindu-le funcționarilor PMT care sunt informațiile exceptate de la prevederile acesteia.
Citește și: Primaria Timisoara a cheltuit peste 322.000 de euro pe cursuri tinute la… secret!
Aparent, șefa Serviciului de Resurse Umane al PMT s-a răzgândit, astfel că a decis că informațiile legate de cursuri sunt… de interes public. De asemenea, și Direcția Economică a calculat cât a cheltuit bugetul local cu pregătirea funcționarilor până la 1 octombrie: exact 349.520 de lei, reprezentând taxa de curs, și 1.14 milioane de lei, pentru servicii hoteliere și transport. Iată lista cursurilor la care au participat angajații municipalității în acest an:
Arhitectură și urbanism: Amenajarea teritoriului și urbanism – 39, Amenajarea și dezvoltarea spațiilor verzi – 7
Comunicare și transparență decizională: Comunicare interpersonală în cadrul entităților publice – 1, Comunicare și relații publice – 36, Etică și integritate – 4, Imaginea și relațiile publice instituționale – 1, Medierea și negocierea în administrația publică – 2, Transparența decizională și liberul acces la informațiile de interes public – 11, Management și rezolvarea conflictelor – 1
Dezvoltare personală: Managementul timpului – 7, Motivarea personalului – 5
Dezvoltare regională durabilă: Concesionarea, vânzarea sau închirierea bunurilor, concesionarea de servicii ale unităților administrativ-teritoriale, organizarea și desfășurarea licitațiilor publice – 1, Ecologia și protecția mediului – 28, Investiții și administrarea patrimoniului – 2, Managementul energetic – 3
Drept și legislație comunitară: Drept administrativ și contencios administrativ – 2, Protecția juridică a drepturilor omului – Jurisprudența CEDO – 1, Cod procedură civilă, noul cod civil – 15, Administrație publică locală – 21
Gestiunea fondurilor externe: Accesarea și utilizarea intrumentelor/fondurilor structurale – 25, Managementul proiectelor – 1
IT&C Tehnologia informațiilor și comunicațiilor: Securitatea Informației conform standardelor ISO 17799 și ISO 27001 – 8, Cursuri operare calculator – 8, IT&C Tehnologia informațiilor și comunicațiilor pentru instituțiile publice – 8
Management: Managementul achizițiilor publice – 17, Managementul administrație publice – 3, Managementul financiar și contabilitate bugetară – 32, Managementul funcției publice – 8, Managementul performanței în administrație – 2, Managementul resurselor umane în entitățile publice – 1, Managementul serviciilor publice – 2, Managementul serviciilor sociale și de asistență socială – 6, Managementul situațiilor de urgență – 4, Politici publice – 3, Implementarea și evaluarea Stadiului SCIM – 1, Standarde de Control Intern Managerial – 27
Resurse și servicii publice: Administrare fond funciar – 8, Servicii comunitare de utilități publice – 5, Metodă de bună practică în administrație – 16
Comentarii prin facebook