CJ Timiș și Inspectoratul Județean de Poliție au semnat, miercuri, protocolul care le va permite să facă verificări pe drumurile județene din Timiș. Mașinile de mare tonaj vor fi trase pe dreapta și, dacă circulă fără autorizație, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori, transportatorii vor fi amendați. Unde vor fi făcute controalele este secret.
Gata! Polițiștii și angajații CJ pot începe controalele la transportatorii ale căror mașini depășesc limita de tonaj admisă pentru drumurile județene. Sorin Grindeanu, președintele CJ Timiș, și Ion Mirescu, șeful IPJ, au semnat protocolul care permite ca, după fiecare neregulă descoperită, camionagiii să fie amendați. „Ne dorim să reușim să instaurăm legea pe drumurile județene. Lucrul acesta putem să-l facem în această colaborare instituțională, care oficial începe prin semnarea acestui protocol. Din păcate, în județul Timiș, pe rețeaua de drumuri județene nu s-a respectat legea din acest punct de vedere, și aici intervine vina instituției pe care o conduc. Cetățenii sunt primii păgubiți, instituția pe care o conduc acum este păgubită din mai multe puncte de vedere. Este păgubită pentru că nu se încasează bani pe acele autorizații speciale de transport de la 25 la 40 de tone. În al doilea rând, tot noi trebuie să venim să reparăm drumurile pentru că sunt stricate de acel trafic greu”, a spus Grindeanu.
Pe drumurile județene nu pot circula camioane care depășesc peste 40 de tone. Camioanele care depășesc 25 de tone trebuie să aibă o autorizație specială de transport (ATS) eliberată de Consiliul Județean Timiș. Aceasta pornește de la aproximativ 200 de lei pe transport. CJ Timiș deține un cântar mobil și urmează să cumpere încă unul, iar până la finalul anului va mai fi achiziționat un cântar fix. Interesant este că, dacă până în august au fost eliberate doar 17 autorizații, în august au fost eliberate aproximativ 50! Conform șefului CJ, DJ 691 este drumul cel mai afectat de camioanele de mare tonaj. Se circulă ilegal la greu și pe „breteaua” de la Moșnița la Bucovăț, care iese la Remetea, dar și pe „semicentura” Timișoarei, mașinile mergând pe la Remetea, apoi pe aceeași „bretea” care îi duce la Moșnița și, de acolo, spre Buziaș. „Despre unde au loc aceste controale e bine să știe cât mai puțină lume, ca să aibă și efect. E o practică și nu are sens s-o ascund – trece primul camion, ia amenda și apoi se anunță prin stație să nu mai vină nimeni până pleacă echipa de control”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Comentarii prin facebook