Deputatul USR Cătălin Drulă îi dă o replică dură și, în același timp, ironică lui Călin Dobra, șeful CJ Timiș, pe tema tunelurilor care trebuie construite pe Autostrada A1, Lugoj – Deva. Social-democratul declarase că s-a încercat blocarea proiectului
Șeful CJ Timiș, Călin Dobra, a declarat, la finele săptămânii trecute, că s-a încercat, anul trecut, blocarea proiectului Autostrăzii A1 și că suma cu care trebuie construit un „viaduct pentru urși” este exorbitantă. „A intervenit anul trecut o asociaţie pentru protecţia mediului care a făcut presiuni la Ministerul Transporturilor, la guvernul tehnocrat. Eu cred şi îmi asum acest lucru că s-a încercat blocarea acestei investiţii şi nefinalizarea tronsonului de autostradă (…) Realizarea acestui viaduct pentru urşi costă aproximativ 180 de milioane de euro. Cu acei bani se putea realiza un alt tronson de autostradă”, declara social-democratul. Replica a venit însă prompt din partea deputatului USR de Timiș Cătălin Drulă. Acesta a monitorizat atent, de-a lungul timpului, alături de Asociația Pro Infrastructura, stadiul lucrărilor la diversele autostrăzi aflate în construcție în România. Drulă demontează cu argumente afirmațiile lui Dobra. „Acordul de mediu care impune traversarea zonei respective de către autostradă prin tuneluri este emis în 24 decembrie 2013, prin urmare n-are nicio legătură cu guvernul tehnocrat. Mai departe, spune dl. Dobra, «eu cred, şi îmi asum acest lucru, că s-a încercat blocarea acestei investiţii şi nefinalizarea tronsonului de autostradă». Aici îi dau parțial dreptate, s-a blocat realizarea acestei investiții de către Narcis Neaga (fost director general CNADNR, actual consilier al ministrului Cuc) care a tărăgănat 2 ani de zile, 2014 și 2015, proiectarea și contractarea zonei cu tuneluri. Și din nou este blocată această investiție din ianuarie 2016 de când a revenit PSD la putere”, scrie sec deputatul.
„Realitatea este că acest guvern nu este în stare de când a venit să scoată la licitație acești câțiva kilometri de autostradă (inclusiv cele două tuneluri) pentru care există proiect tehnic de execuție finalizat”.
Cătălin Drulă, deputat USR
În ceea ce privește suma de 180 de milioane de euro, pe care șeful CJ Timiș o anunță ca estimată pentru „viaductul pentru urși”, Cătălin Drulă îi explică ironic acestuia că e vorba despre cu totul altceva. „Hai s-o luăm încet, metodic, că poate înțelegeți și dvs., și colegii din PSD odată despre ce e vorba. Nu e vorba nici de viaduct, nici de ecoduct, nici de tunel «pentru urși». E vorba de două tuneluri prin care trece autostrada. Ca acelea prin care mergeți dvs. în vacanță în străinătate, le știți. Intră autostrada prin tunel, iese și, ce să vezi, miracol, muntele de deasupra rămâne intact! De ce e important să rămână muntele intact? Păi pe de-o parte din motivele de mediu pe care le luați în zeflemea, pentru a păstra un coridor de migrație a animalelor între două mari zone împădurite ale României. Pe de altă parte, pentru că dacă muntele ar trebui săpat ar fi mari probleme de construire, similare cu cele de la Orăștie-Sibiu lotul 3 – ar fi vorba de o săpătură adâncă cât un bloc de 15 etaje. În plus, suma de 180 de milioane de euro este mult exagerată, valoarea reală este undeva la jumătate. E vorba, pentru întreg proiectul Lugoj-Deva, de o suplimentare de aproximativ 15% față de valorile licitate, pentru a-l construi așa cum trebuia să fi fost proiectat de la început, dacă ar fi avut la bază un studiu de fezabilitate serios, nu unul de mântuială”, a notat USR-istul.
Comentarii prin facebook