Timisoara are nevoie de metrou. Robu il sustine de la distanta pe Boc, care vrea si el la Cluj

Timișoara are nevoie de metrou. Așa cum are nevoie și Clujul. Asta susține primarul Nicolae Robu, conform căruia trebuie găsite mijloace alternative de transport, cel puțin până când „un fel de drone pentru mobilitatea persoanelor” ar putea deveni ceva uzual.

Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat, în urmă cu câteva zile, că se gândește la construirea unei linii de metrou. „Mulți spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoși, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuție. Clujul merge în această direcţie. Nu o facem noi, o va face altcineva. Nu avem resursele financiare să putem porni, dar facem studiile de prefezabilitate, fezabilitate, proiectare, după aceea se va trece la faza pregătirii schemei financiare pe 25, chiar 30 de ani. Prima dată faci un tronson și apoi altul, astfel încât în 10-15 ani să ai un metrou realizat la Cluj”, afirma Boc.

Susținător de câțiva ani al unei asemenea inițiative la Timișoara, Nicolae Robu crede că ideea este excelentă și îi oferă sprijin, de la distanță, colegului său de partid. „Vreau să-l încurajez, sunt convins că nu se va lăsa inhibat de corul cârtitorilor, care probabil că există și în Cluj, cum există și în Timișoara. Oricine înțelege că aceste orașe se dezvoltă într-un ritm alert și că nu pot să funcționeze cu infrastructura gândită în alte vremuri și alte condiții. Până când se va ajunge la aparate de zbor individuale, un fel de drone pentru mobilitatea persoanelor, nu avem ce face. Trebuie să asigurăm condiții pentru mobilitate cu mașina și, în paralel, să încurajăm cât putem folosirea altor mijloace de locomoție, biciclete și toate celelalte care au apărut acum, mai moderne (…) Deci cred că este o idee foarte bună, mai ales pentru Cluj, care este un oraș cu amplasament între munți, între dealuri”, a declarat, vineri, primarul Timișoarei.

În 2013, Robu vorbea pentru prima dată despre construirea unei linii de metrou la Timișoara. „Am analizat și varianta cu estacada, evident, și varianta ca linia ferată să iasă din oraș. Până la urmă, concluzia noastră a fost că cea mai potrivită variantă este ducerea în subteran a liniilor de cale ferată. Această variantă ar prezenta și avantajul ca pe acele linii de cale ferată am putea avea și transport în comun urban, să-i zicem metrou”, spunea edilul. În 2015 a fost aprobat un studiu de prefezabilitate denumit „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”. Întocmit de SC Longhersin SRL, care a încasat în jur de 32.000 de euro, acesta prevedea două variante, ambele cu tunel. Cea supusă votului în CL se referă la o lungime totală a tunelului de 10.200 metri. „Eu păstrez ideea de a pregăti un astfel de obiectiv de investiții, care evident că nu se va realiza nici mâine, nici poimâine, dar într-un anumit orizont de timp se va realiza și noi trebuie să prefigurăm viitorul, nu se ne mulțumim doar la timpul nostru”, a conchis acum Robu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Florin a spus: (septembrie 29th, 2017 at 17:45 )

domnu´ Robu, felicitari pentru ideea cu metroul ! e o idee foarte buna si are nevoie de un proiect la fel de bun. va rog sa cereti arhitectilor sa construiasca pe linia de merou si sensuri giratoare, bineinteles cu semafoare !

Ron a spus: (septembrie 30th, 2017 at 12:20 )

Robu bate câmpii în stil mare. Pentru construirea unui metrou în Timișoara ar fi necesare cel puțin 20 de miliarde de euro. Nu văd de unde s-ar putea obține acești bani. În plus, particularitățile solului din Timișoara (Banat), argilos, nu permit escavări de tunele de metrou decât cu cheltuieli imense. Oricum, Robu este gata să dea bani pentru un studiu de fezabilitate al metroului, SF care și el ar costa enorm. L-ar face, ca de obicei, vreo firmă de casă a Primăriei. Lăsat în legea lui dementă, Robu ar falimenta Timișoara, fără doar și poate.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon

Un jucător de linia a doua este primul transfer al echipei bănățene de rugby pentru sezonul 2026. Este vorba despre Ștefan Iancu, un jucător în vârstă de 27 de ani. Iancu a jucat la CSM Știința Baia Mare cu începere din 2020, cu excepția unei scurte experiențe la Chinnor, în Anglia. Într-a doua parte a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată de Centrul de Suport Oncologic Nu Ești Singur, ajunsă în acest an la cea de-a patra ediție. În cadrul campaniei, 250 de cadouri au fost oferite pacienților care urmează tratamente oncologice la clinica Oncocenter, fiecare dar transformându-se într-un zâmbet și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici
Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani buni de zile, realizarea unei parcări în vecinătatea clădirii Pieței Iosefin. Acolo a funcționat în urmă cu mulți ani o parte din vechea piață, fiind cunoscută acea zonă pentru comercianții de pești de acvariu sau păsări ”de colivie”. Este un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin
Moşniţa Nouă va primi de la Administrația Fondului de Mediu (AFM) aproape două milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public. De acest proiect vor beneficia un număr de 23 de străzi din comună. Pe lista proiectelor aprobate pentru finanțare, în cadrul Programului privind ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, derulat prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 23 de străzi din Moşniţa Nouă vor beneficia de iluminat public modern
Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Comună aflată în continuă dezvoltare, Moşniţa Nouă are nevoie de un nou Plan Urbanistic General (PUG). În acest sens, Primăria Moşniţa Nouă demarează o consultare publică a locuitorilor comunei, pe baza unui chestionar.   Chestionarul face parte din studiile de fundamentare necesare elaborării PUG-ului și este realizat de Bogdan Nadolu, sociolog și profesor în cadrul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru elaborarea noului PUG, locuitorii comunei Moşniţa Nouă sunt consultaţi prin intermediul unui chestionar
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.