Primăria Timișoara dă undă verde proiectului CJ Timiș de lărgire la 4 benzi a unei părți din DJ 691, care trece prin Dumbrăvița, spre autostradă. Dacă va fi aprobată la finanțare cu bani europeni, lucrarea, care presupune mutarea mai multor stâlpi de troleibuz, nu va începe însă mai devreme de 2021! Robu e dispus ca PMT să plătească, pentru ca ea să fie gata în 2020.
Consiliul Județean Timiș vrea să depună pentru finanțare pe POR 2016 – 2020 proiectul lărgirii la patru benzi a drumului de la intrarea în Dumbrăvița, dinspre Timișoara, către autostradă. Exista însă o problemă. „Fac un apel la domnul primar Nicolae Robu să vină în sprijinul acestui proiect (…) pentru a ne sprijini în situația delicată cu stâlpii montați în cadrul proiectului privind linia de troleibuz. Aici este o problemă delicată pentru că acei stâlpi trebuie mutați, ei sunt în inventarul Primăriei Timișoara. Sunt convins că toți vrem să realizăm această investiție și sper s-o scoatem la capăt”, declara, zilele trecute, președintele CJ Timiș, Călin Dobra. Primarul Nicolae Robu anunța că o hotărâre de CL pe această temă va fi adoptată în plenul din 4 iulie și s-a ținut de promisiune. Consilierii locali au votat un proiect care prevede „încheierea unui partneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara, Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăvița, pentru realizarea în comun a DJ 691 – lărgirea la 4 benzi a sectorului sens giratoriu – centura Timișoarei, sens giratoriu – autostrada A1, în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020”.
Dacă lucrarea va fi finanțată cu bani de la UE, anul 2021 ne va prinde însă cu un șantier de mari dimensiuni chiar la marginea Timișoarei! „Având în vedere faptul că executantul obiectivului de investiție «Extindere rețea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea rețetei de troleibuz Timișoara – Dumbrăvița)» a acordat o perioadă de garanție de 5 ani de la data finalizării lucrării, precum și faptul că se păstrează valabilitatea contractului de finanțare pe o perioadă de 5 ani, CJ Timiș ne asigură că a elaborat graficul de eșalonare a investiției astfel încât indicatorii proiectului și garanția de bună execuție să nu fie afectate. Astfel, realizarea lucrării va începe după data de 1 ianuarie 2021”, scrie în referatul care însoțește proiectul votat de consilieri. CJ Timiș va trebui să plătească din fonduri proprii mutarea stâlpilor de troleibuz, nu înainte însă de a obține acordul constructorului, pe care PMT trebuie să-l avizeze.
Primarul Nicolae Robu a notat însă, cu pixul, pe referat părerea sa despre această investiție. El susține că municipalitatea s-ar putea asocia cu CJ, astfel încât lucrările să fie gata înainte de 2020. „Consider că ar fi fost mai potrivit ca lărgirea la 4 benzi a drumului în cauză să se facă pe venituri proprii ale CJ Timiș, pentru că lucrarea să poată fi încheiată până la finele anului 2020, astfel încât să fie dată în folosință pentru 2021, atunci când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii. Municipiul Timișoara este deschis la un parteneriat în acest sens, asumând o cotă parte din cheltuieli, la limită chiar 100%”, a scris edilul. CJ Timiș ar trebui să depună proiectul, estimat la 20 milioane de euro, până pe 13 iulie.
Comentarii prin facebook