Se poate și mai ieftin! După ce, anul trecut, a dat peste 331.000 de euro pentru cursurile de perfecționare la care au participat propriii angajați, în 2017, Primăria Timișoara a redus aproape la jumătate suma alocată în acest scop. Nu se știe cine la ce curs merge, dar unii funcționari se vor… dezvolta personal, cel mai probabil pe litoral.
În septembrie 2016, deBanat.ro a vrut să afle, de la Primăria Timișoara, câți angajați au participat, în anul respectiv, la cursuri de formare profesională, cum se numesc aceste cursuri și, detaliat, câți angajați ai PMT au mers la fiecare dintre ele. Am vrut, de asemenea, să aflăm unde s-au ținut cursurile și cât au costat. Aceste cursuri sunt, de ani buni, un pretext pentru ca angajații din administrația publică să meargă la mare sau la munte, pe bani de la bugetele locale. În prima fază, Serviciul Resurse Umane (SRU) al PMT a decis că, în afară de numărul de angajați de la cursuri, restul informațiilor nu sunt de interes public. După ce deBanat.ro a depus o reclamație administrativă împotriva Rodicăi Aurelian, șefa SRU, și a depus o nouă cerere pe Legea 544, a liberului acces la informațiile de interes public, brusc, informațiile s-au desecretizat. Am aflat astfel că exact 366 de angajați ai PMT au mers la cursuri de Arhitectură și urbanism, Comunicare și transparență decizională, Dezvoltare regională durabilă, Drept și legislație comunitară, Gestiunea fondurilor externe, IT&C, Management, Resurse și servicii publice și, desigur… Dezvoltare personală. Cursurile în sine au costat 349.520 de lei, iar cazarea și transportul, 1.14 milioane de lei. În total, 1,49 milioane de lei, bani publici.
În 2017, Primăria Timișoara pare să-și fi propus să facă economie sau poate că funcționarii sunt îndeajuns de bine formați profesional. Vor merge la astfel de cursuri 361 de salariați. O parte dintre ei au participat deja la programe de perfecționare: este vorba despre 21 de salariați, din care 15 în domeniul IT&C și 6 în domeniul management. Peste vară, angajații PMT vor merge la aceleași cursuri ca și anul trecut. „Domeniile prioritate sunt cele stabilite de ANFP: Arhitectură și urbanism, Dezvoltare personală, Management, Comunicare și transparență decizională, Resurse și servicii publice, Dezvoltare regională durabilă, Gestionarea fondurilor externe, Drept și legislație comunitară, IT&C”, au precizat, pentru deBanat.ro, cei de la Resurse Umane. Ei susțin totuși că „nu deținem încă informația legată de câți angajați vor participa defalcat la fiecare dintre aceste cursuri”. Din partea Direcției Economice am aflat și cât va costa perfecționarea: „La articolul «pregătire profesională» este prevăzută suma de 189.650 lei, iar la articolul «deplasări interne», suma de 631.621 lei, care cuprinde atât cazarea, cât și transportul tuturor deplasărilor conducerii și personalului din cadrul instituției noastre, trimis în țară, în interes de servici”. În total, este vorba despre o sumă de 821.271 lei, aproape pe jumătate cât cea de anul trecut, deși numărul de angajați trimiși la cursuri este sensibil egal. Altfel, ar fi utile, probabil, și niște cursuri de limba română, pentru că „servici” nu există, și așteptăm cu interes fotografiile de la perfecționare, postate pe rețelele de socializare de cei mai sârguincioși funcționari. Pe de altă parte, probabil că, dată fiind strâmtorarea de buget, premianții nu vor mai sta la 4 stele…
Comentarii prin facebook