Timișoara are nevoie de metrou. Așa cum are nevoie și Clujul. Asta susține primarul Nicolae Robu, conform căruia trebuie găsite mijloace alternative de transport, cel puțin până când „un fel de drone pentru mobilitatea persoanelor” ar putea deveni ceva uzual.
Primarul Clujului, Emil Boc, a declarat, în urmă cu câteva zile, că se gândește la construirea unei linii de metrou. „Mulți spun că aceste planuri sunt futuriste, că sunt gogoși, că sunt poveşti. Nu va putea fi evitată această discuție. Clujul merge în această direcţie. Nu o facem noi, o va face altcineva. Nu avem resursele financiare să putem porni, dar facem studiile de prefezabilitate, fezabilitate, proiectare, după aceea se va trece la faza pregătirii schemei financiare pe 25, chiar 30 de ani. Prima dată faci un tronson și apoi altul, astfel încât în 10-15 ani să ai un metrou realizat la Cluj”, afirma Boc.
Susținător de câțiva ani al unei asemenea inițiative la Timișoara, Nicolae Robu crede că ideea este excelentă și îi oferă sprijin, de la distanță, colegului său de partid. „Vreau să-l încurajez, sunt convins că nu se va lăsa inhibat de corul cârtitorilor, care probabil că există și în Cluj, cum există și în Timișoara. Oricine înțelege că aceste orașe se dezvoltă într-un ritm alert și că nu pot să funcționeze cu infrastructura gândită în alte vremuri și alte condiții. Până când se va ajunge la aparate de zbor individuale, un fel de drone pentru mobilitatea persoanelor, nu avem ce face. Trebuie să asigurăm condiții pentru mobilitate cu mașina și, în paralel, să încurajăm cât putem folosirea altor mijloace de locomoție, biciclete și toate celelalte care au apărut acum, mai moderne (…) Deci cred că este o idee foarte bună, mai ales pentru Cluj, care este un oraș cu amplasament între munți, între dealuri”, a declarat, vineri, primarul Timișoarei.
În 2013, Robu vorbea pentru prima dată despre construirea unei linii de metrou la Timișoara. „Am analizat și varianta cu estacada, evident, și varianta ca linia ferată să iasă din oraș. Până la urmă, concluzia noastră a fost că cea mai potrivită variantă este ducerea în subteran a liniilor de cale ferată. Această variantă ar prezenta și avantajul ca pe acele linii de cale ferată am putea avea și transport în comun urban, să-i zicem metrou”, spunea edilul. În 2015 a fost aprobat un studiu de prefezabilitate denumit „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”. Întocmit de SC Longhersin SRL, care a încasat în jur de 32.000 de euro, acesta prevedea două variante, ambele cu tunel. Cea supusă votului în CL se referă la o lungime totală a tunelului de 10.200 metri. „Eu păstrez ideea de a pregăti un astfel de obiectiv de investiții, care evident că nu se va realiza nici mâine, nici poimâine, dar într-un anumit orizont de timp se va realiza și noi trebuie să prefigurăm viitorul, nu se ne mulțumim doar la timpul nostru”, a conchis acum Robu.
Comentarii prin facebook