Faptul că aproape fiecare stâlp din Timișoara poartă cel puțin un indicator rutier are și un preț: două milioane de euro. Atât a plătit, anul trecut, primăria pentru semafoarele și semnele de circulație montate, după bunul plac, de firma Rosign. Contractul e valabil încă un an și jumătate.
Lucrările de semnalizare și întreținere semnalizare au costat primăria două milioane de euro, și asta într-un singur an. Firma care câștigă atâția bani fără să facă mare lucru este Rosign, care are monopol pe semafoarele și indicatoarele rutiere din Timișoara. Cifrele au ieșit la iveală în urma unui control comandat, la începutul lunii februarie, de primarul Nicolae Robu.
Rezultatele controlului l-au scos din minți pe edilul șef. „Contractul dintre primărie și Rosign a creat cadrul cheltuirii discreționare a banului public. Contractul nu prevede proceduri pe baza cărora să se desfășoare acțivități de semnalizare în oraș, lucru care a condus la multe nereguli”, spune Nicolae Robu.
Rosign are cu PMT cel mai îndelungat contract existent între o firmă privată şi o administraţie locală din ţară. Acesta datează din 2001, când, printr-o hotărâre de consiliu local, s-a decis că „lucrările de semnalizare rutieră din municipiul Timişoara finanţate din bugetul local şi de stat se atribuie, prin procedura negocierii cu o singură sursă, pe bază de contract, pe o perioadă de 14 ani, Societăţii de Semnalizări Rutiere SC Rosign SRL”.
Contractul e așa de bine făcut, încât, pentru a-și amplasa indicatoarele, Rosign n-are nici măcar nevoie de comisia de circulație a primăriei. Conform lui Robu, actul prevede „inclusiv competența firmei de a stabili cele mai potrivite locuri pentru semnalizare”. „Din păcate, termenii nu permit rezilierea unilaterală a contractului. Eu l-aș rezilia imediat. Voi fi în continuare cu ochii pe ei”, a mai spus edilul șef.
Comentarii prin facebook