Inelul IV de circulatie, 100% functional pana in 2018 si realizat cu bani de la bugetul local

Până în anul 2018, Inelul IV de circulație al Timișoarei, care pleacă de la AEM și se încheie în zona Dâmbovița, va fi gata. E cea mai recentă promisiune a primarului Nicolae Robu, care spune că în acest an va fi amenajat un nou tronson de 1,6 kilometri, între strada Măcin şi strada Constructorilor.

1-PlandeSituatie_General-2000

„Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița (…) Estimăm că, până în 2018, Inelul IV va fi funcțional. Din păcate, municipiul Timişoara nu are nici acum finanțare pentru proiectul centurii ocolitoare și cu atât mai mult în absența centurii este important să avem acest inel periferic”, a spus, marți, primarul Nicolae Robu. În acest an ar urma să se lucreze la o bucată de 1,6 kilometri, care pleacă de la intersecția străzilor Măcin și Avram Imbroane, pe la liziera pădurii, și va face legătura cu Calea Lipovei. „Un punct cheie al Inelului IV este trecerea peste calea ferată în zona UMT, unde vom avea un pasaj suprateran”, spune edilul.

Planurile sunt mărețe în continuare și includ modernizarea Căii Bogdăneștilor sau trecerea în subteran a liniilor de tramvai, înspre Gara de Nord. „Avem tronsonul de la Calea Lipovei până în Calea Aradului. De la Calea Aradului la Calea Torontalului proiectul este în lucru, anul acesta vom demara licitaţia – aici va fi mai complex, vor fi trotuare, locuri de parcare, patru benzi (…) Din Torontalului până în strada Bogdăneştilor tronsonul există, este circulabil (…), şi continuă pe Bogdăneştilor, care va intra în modernizare (…) De aici urmează pasajul subteran din zona Solventul, proiectul este finalizat, mai aşteptăm o singură adresă din partea firmei, pentru că afectăm 1.000 de metri de teren de la ei (…) Pentru a nu strica la suprafață unitatea unui teren imens, mergem prin subteran, pe sub calea ferată, pe acolo va fi dusă și linia de tramvai și ajungem pe strada Gării, astfel încât de acolo ne vom putea racorda și cu Gara de Nord, până la linia de tramvai existentă în momentul de față”, a explicat Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice a PMT.

0_Plan de incadrare in Municipiu

Conform reprezentanților municipalității, anul acesta vor fi pregătite studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru tronsoanele Calea Bogdăneștilor – Dâmbovița, respectiv intersecția AEM până la strada Măcin. „O parte din acest traseu (Inelul IV – n.r.) este circulabilă în momentul de față, altă parte există, dar într-o formulă care nu este satisfăcătoare și va trebui să fie supusă unei modernizări. O altă parte nu există deloc și va intra în lucru in perioada următoare”, a mai declarat primarul Nicolae Robu. Practic, conform acestuia, în prezent, Inelul IV este circulabil în proporție de aproximativ 35%. Restul urmează să fie executat pe fonduri de la bugetul local, pentru că banii europeni ar putea veni abia spre 2020, iar Timișoara, spune Robu, nu mai poate aștepta atât de mult.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top