Până în anul 2018, Inelul IV de circulație al Timișoarei, care pleacă de la AEM și se încheie în zona Dâmbovița, va fi gata. E cea mai recentă promisiune a primarului Nicolae Robu, care spune că în acest an va fi amenajat un nou tronson de 1,6 kilometri, între strada Măcin şi strada Constructorilor.
„Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița (…) Estimăm că, până în 2018, Inelul IV va fi funcțional. Din păcate, municipiul Timişoara nu are nici acum finanțare pentru proiectul centurii ocolitoare și cu atât mai mult în absența centurii este important să avem acest inel periferic”, a spus, marți, primarul Nicolae Robu. În acest an ar urma să se lucreze la o bucată de 1,6 kilometri, care pleacă de la intersecția străzilor Măcin și Avram Imbroane, pe la liziera pădurii, și va face legătura cu Calea Lipovei. „Un punct cheie al Inelului IV este trecerea peste calea ferată în zona UMT, unde vom avea un pasaj suprateran”, spune edilul.
Planurile sunt mărețe în continuare și includ modernizarea Căii Bogdăneștilor sau trecerea în subteran a liniilor de tramvai, înspre Gara de Nord. „Avem tronsonul de la Calea Lipovei până în Calea Aradului. De la Calea Aradului la Calea Torontalului proiectul este în lucru, anul acesta vom demara licitaţia – aici va fi mai complex, vor fi trotuare, locuri de parcare, patru benzi (…) Din Torontalului până în strada Bogdăneştilor tronsonul există, este circulabil (…), şi continuă pe Bogdăneştilor, care va intra în modernizare (…) De aici urmează pasajul subteran din zona Solventul, proiectul este finalizat, mai aşteptăm o singură adresă din partea firmei, pentru că afectăm 1.000 de metri de teren de la ei (…) Pentru a nu strica la suprafață unitatea unui teren imens, mergem prin subteran, pe sub calea ferată, pe acolo va fi dusă și linia de tramvai și ajungem pe strada Gării, astfel încât de acolo ne vom putea racorda și cu Gara de Nord, până la linia de tramvai existentă în momentul de față”, a explicat Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice a PMT.
Conform reprezentanților municipalității, anul acesta vor fi pregătite studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru tronsoanele Calea Bogdăneștilor – Dâmbovița, respectiv intersecția AEM până la strada Măcin. „O parte din acest traseu (Inelul IV – n.r.) este circulabilă în momentul de față, altă parte există, dar într-o formulă care nu este satisfăcătoare și va trebui să fie supusă unei modernizări. O altă parte nu există deloc și va intra în lucru in perioada următoare”, a mai declarat primarul Nicolae Robu. Practic, conform acestuia, în prezent, Inelul IV este circulabil în proporție de aproximativ 35%. Restul urmează să fie executat pe fonduri de la bugetul local, pentru că banii europeni ar putea veni abia spre 2020, iar Timișoara, spune Robu, nu mai poate aștepta atât de mult.
Comentarii prin facebook