Inelul IV de circulatie, 100% functional pana in 2018 si realizat cu bani de la bugetul local

Până în anul 2018, Inelul IV de circulație al Timișoarei, care pleacă de la AEM și se încheie în zona Dâmbovița, va fi gata. E cea mai recentă promisiune a primarului Nicolae Robu, care spune că în acest an va fi amenajat un nou tronson de 1,6 kilometri, între strada Măcin şi strada Constructorilor.

1-PlandeSituatie_General-2000

„Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița (…) Estimăm că, până în 2018, Inelul IV va fi funcțional. Din păcate, municipiul Timişoara nu are nici acum finanțare pentru proiectul centurii ocolitoare și cu atât mai mult în absența centurii este important să avem acest inel periferic”, a spus, marți, primarul Nicolae Robu. În acest an ar urma să se lucreze la o bucată de 1,6 kilometri, care pleacă de la intersecția străzilor Măcin și Avram Imbroane, pe la liziera pădurii, și va face legătura cu Calea Lipovei. „Un punct cheie al Inelului IV este trecerea peste calea ferată în zona UMT, unde vom avea un pasaj suprateran”, spune edilul.

Planurile sunt mărețe în continuare și includ modernizarea Căii Bogdăneștilor sau trecerea în subteran a liniilor de tramvai, înspre Gara de Nord. „Avem tronsonul de la Calea Lipovei până în Calea Aradului. De la Calea Aradului la Calea Torontalului proiectul este în lucru, anul acesta vom demara licitaţia – aici va fi mai complex, vor fi trotuare, locuri de parcare, patru benzi (…) Din Torontalului până în strada Bogdăneştilor tronsonul există, este circulabil (…), şi continuă pe Bogdăneştilor, care va intra în modernizare (…) De aici urmează pasajul subteran din zona Solventul, proiectul este finalizat, mai aşteptăm o singură adresă din partea firmei, pentru că afectăm 1.000 de metri de teren de la ei (…) Pentru a nu strica la suprafață unitatea unui teren imens, mergem prin subteran, pe sub calea ferată, pe acolo va fi dusă și linia de tramvai și ajungem pe strada Gării, astfel încât de acolo ne vom putea racorda și cu Gara de Nord, până la linia de tramvai existentă în momentul de față”, a explicat Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice a PMT.

0_Plan de incadrare in Municipiu

Conform reprezentanților municipalității, anul acesta vor fi pregătite studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru tronsoanele Calea Bogdăneștilor – Dâmbovița, respectiv intersecția AEM până la strada Măcin. „O parte din acest traseu (Inelul IV – n.r.) este circulabilă în momentul de față, altă parte există, dar într-o formulă care nu este satisfăcătoare și va trebui să fie supusă unei modernizări. O altă parte nu există deloc și va intra în lucru in perioada următoare”, a mai declarat primarul Nicolae Robu. Practic, conform acestuia, în prezent, Inelul IV este circulabil în proporție de aproximativ 35%. Restul urmează să fie executat pe fonduri de la bugetul local, pentru că banii europeni ar putea veni abia spre 2020, iar Timișoara, spune Robu, nu mai poate aștepta atât de mult.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

USR propune sera-laborator cu plante exotice, in loc de fantana muzicala, in Parcul Botanic

Treceri de pietoni luminate, toalete publice demne de un oraș din UE, o seră educațională în loc de fântână muzicală sau o cale ferată directă de la aeroport. Sunt propunerile pe care USR Timiș vrea să le facă pentru bugetul pe 2018 al Primăriei Timișoara și pentru care a făcut fișe detaliate, cu costuri și ce ar presupune astfel de investiții.
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR propune sera-laborator cu plante exotice, in loc de fantana muzicala, in Parcul Botanic
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Vaci sau ciori. Așa le-ar „gratula” medicul Mihai Ionac, șeful Secției de Chirurgie Vasculară de la Spitalul Județean din Timișoara, pe asistentele și infirmierele cu care lucrează. Scandalul este în toi, după ce la adresa lui Ionac s-au adunat mai multe plângeri. Chirurgul spune însă că totul este o înscenare și dă vina pe conducerea SCJUT.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Chirurgul Mihai Ionac, acuzat de limbaj suburban de medici si asistente de la Judetean
Angajații de la STPT depun, luni, la Primăria Timișoara, o petiție prin care își cer salariile restante. Oamenii nu vor să intre în grevă, pentru că nu vor să le facă viața amară călătorilor, dar spun că este un ultimatum adresat primăriei. Directorul adjunct al STPT, Nicu Bitea, afirmă că se vor face plăți săptămâna viitoare.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Angajatii STPT, cu petitia la primarie. Lider de sindicat: Nu vrem greva, dar acum lucram pe datorie
Treceri de pietoni luminate, toalete publice demne de un oraș din UE, o seră educațională în loc de fântână muzicală sau o cale ferată directă de la aeroport. Sunt propunerile pe care USR Timiș vrea să le facă pentru bugetul pe 2018 al Primăriei Timișoara și pentru care a făcut fișe detaliate, cu costuri și ce ar presupune astfel de investiții.
Citeşte tot articolul Citeste articolul USR propune sera-laborator cu plante exotice, in loc de fantana muzicala, in Parcul Botanic
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top