Bugetul RATT pe 2016: 3,9 milioane pentru investitii, 38 de milioane de lei pentru salarii

Venituri de aproape 93 de milioane de lei și cheltuieli de peste 90 de milioane – asta estimează, pentru 2016, Regia Autonomă de Transport Timișoara. Cei mai mulți bani provin din subvențiile oferite de primărie, în timp ce salariile și bonusurile ajung la peste 38 de milioane de lei. RATT va angaja, în acest an, peste 230 de oameni.

strada stefan cel mare

Consilierii locali au de votat, în viitorul plen, bugetul de venituri și cheltuieli al RATT. Conform referatului care însoțește proiectul, RATT estimează venituri totale de 92,7 milioane de lei, din care peste 56 de milioane de lei sunt subvenţiile plătite de primărie pentru cei care merg gratis cu autobuzele, tramvaiele și troleibuzele, dar și pentru întreținerea sistemului de biciclete și a celui de vaporașe. Practic, PMT trebuie să vireze lunar în conturile regiei 4,69 milioane de lei. Tot la capitolul venituri din exploatare intră 25 de milioane de lei, bani încasați din vânzarea de bilete și abonamente, dar și 3,4 milioane, din „servicii prestate, altele decât din activitatea de transport (ITP, închirieri spatii, reclamă, utilaje, lucrări terți, avize etc)”. „Veniturile financiare au o valoare foarte mică și sunt programate la valoarea de 2.500 lei şi reprezintă venituri din dobânzi la disponibilitățile în bănci și diferențe de curs din activitatea curentă”, mai precizează același referat.

Cheltuielile totale ale RATT în 2016 sunt estimate la 90,3 milioane de lei, din care 90,06 milioane, cheltuieli de exploatare. O treime din această sumă, adică 27,3 milioane, reprezintă bani pentru combustibil, energie electrică, întreținere și piese de schimb, reparații la mijloacele de transport în comun, refugii, utilaje și clădiri ale regiei, deplasări în țară și străinătate, servicii de pază, consultanță juridică și cheltuieli suplimentare pentru reorganizarea în societate comercială. Salariile și bonusurile acordat angajaților sunt prognozate să atingă 38,5 milioane de lei. Acestea au fost calculate, spun cei de la RATT, „ținându-se cont de numărul de salariați aprobat de consiliul local, de prevederile legii bugetului de stat pe anul 2016, de drepturile de personal stabilite prin Contractul colectiv de muncă incheiat cu reprezentantii salariatilor in temeiul prevederilor Codul muncii si a Legii dialogului social nr. 62/2011”. Până la sfârșitul anului, RATT ar urma să aibă 1.230 angajați, de la o medie de 940 în 2015. Creșterea numărului de salariați a fost decisă prin HCL, în vara anului trecut, și a fost justificată prin primirea în administrare a sistemului de transport naval pe Canalul Bega, care se adaugă sistemului intermodal de transport cu biciclete și extinderii sistemului de transport metropolitan cu troleibuze. În 2015, câștigul mediu brut lunar în RATT a fost de 2.595 lei. Regia estimează și că va face investiții în valoare de 3,9 milioane de lei. Conform proiectului de buget, profitul estimat de regia de transport este de 2,36 milioane de lei, mai mic decât în anul precedent, când a fost de 2,5 milioane. Întregul proiect poate fi consultat aici.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

blue a spus: (January 22nd, 2016 at 13:12 )

Deci cum ramane cu GRATISUL lui Lae? El zice ca e gratis, iar astia de la Ratt zic ca nu e gratis si cer bani de la buget (asa cum era foarte logic).

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea veniturilor angajatilor

Jumătate din firmele din Timişoara sunt hotărâte să compenseze scăderea salariului brut de la 1 ianuarie, pentru a acoperi trecerea contribuţiilor sociale exclusiv asupra angajaţilor, arată un sondaj derulat de una dintre companiile de consultanţă în domeniul resurselor umane, prezentă pe piaţa locală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea  veniturilor angajatilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
Posturile din consiliul de administrație de la SDM se împart, evident pe baza competenței, între meritocrații de partid. Sunt, probabil, singurii care se încumetă să depună dosare în vederea evaluării, pentru că, nu-i așa, responsabilitatea este uriașă, la o societate care are monopol pe tot ce înseamnă drumuri în Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la paduri la drumuri. Adam Craciunescu, cap de lista intre candidatii pentru un post in CA de la SDM
Două timișorence și 10 firme sparg gheața către suprataxa pe paragină, instituită de Primăria Timișoara. În plenul de marți după-amiază, consilierii locali trebuie să aprobe 12 proiecte de majorare a impozitului pe teren, între 250 și 500%, pentru proprietarii care au ignorat avertismentele repetate ale Poliției Locale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taxa pe paragina devine realitate la Timisoara. Primii proprietari care platesc impozite majorate cu 500%
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top