A plecat Rosign, vine SDM? Cine va planta indicatoare rutiere pana in… 2031

Aproape fiecare stâlp din Timișoara poartă mândru cel puțin un indicator de circulație. E rezultatul monopolului cu cântec instituit din 2001 încoace, de când firma Rosign numai unde n-a vrut n-a pus măcar un stâlpișor. Consilierii locali trebuie să fie acum de acord cu un studiu care arată de ce activitatea trebuie preluată, pe viitorii 15 ani, de… SDM. Același SDM care, pe vremuri, avea acțiuni la Rosign.

strada-musicescu13

În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, într-o societate nou înființată, adică SC Rosign SRL. Era acționari la aceeași firmă, la acel moment, Elba SA, SC Macropus SRL și SC Rassco Trafic SRL din Bucuresti. În octombrie același an, SC Rosign SRL a primit cadou, de la Consiliul Local Timișoara, exclusivitatea pe 14 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări și semaforizări în orașul de pe Bega. Hotărârea a fost votată în plenul CL, Rosign preluând, cu această ocazie, și contractul privind lucrările de semnalizare rutieră încheiat, în ianuarie1999, între PMT și şi S.C. Drumuri Municipale S.A. În 2005, AGA de la SDM, altfel spus consilierii locali, au vânzarea acțiunilor deținute la Rosign către SC Elba Com, o firmă nou înființată. În aceste condiții, CL Timișoara a scăpat definitiv de sub control activitatea de semnalizare rutieră din oraș. Ce a urmat? Un adevărat haos, Timișoara devenind, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie nici măcar de acordul Comisiei de circulație a PMT pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei. Astfel, numai în perioada 2001-2006, de exemplu, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro, din care aproape jumătate în 2005 și 2006.

În 2013, consilierul PDL Simion Moșiu susținea că respectivul contract în PMT și Rosign este ilegal. „În 2007 Rosign devine din SRL societate pe acţiuni. Nu există nicio notificare de consiliu local pentru această schimbare. Ce înseamnă să plătești, timp de mai mulți ani, milioane de euro unei firme cu care nu ai contract?”, afirma Moşiu. În același an, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs Primăriei Timișoara un prejudiciu de 3,7 milioane de lei. Între timp, contractul pe 14 ani dintre PMT și Rosign a expirat, iar consilierii locali sunt invitați să aprobe, în plenul de pe 1 martie, studiul de oportunitate privind gestiunea delegată, către… SDM, a serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”.

„Alternativa prin care serviciul/ lucrarea este realizat/ă în regim de gestiune delegata este mai avantajoasă pentru Municipiul Timişoara decât cea de achiziţie publică, pentru următoarele considerente: instituţia noastră deţine controlul, intervenţia directă şi imediată asupra acestui domeniu de activitate; se va asigura o activitate continuă (24h/24h) pentru intervenţii privind remedierea semnalizării rutiere afectate de accidente rutiere, vandalism, furt, fenomene naturale, etc., precum şi semnalizarea corespunzătoare a unor situaţii neprevăzute ivite pe domeniul public (surpări, accidente, fenomene naturale); se vor evita eventualele conflicte (potenţiale cereri de chemare în judecată, contestaţii, etc.) care pot interveni cu operatorii privaţi fapt ce ar conduce la blocarea traficului rutier în Municipiul Timişoara şi pierderea de vieţi omeneşti; lucrările noi de infrastructură rutieră vor putea fi semnalizate rapid şi coerent, cu eficienţă maximă; preţurile vor fi rezultatul negocierii şi vor fi în concordanţă cu preţurile pieţei”, scrie în respectivul studiu de oportunitate. Durata gestiunii delegate este de 15 ani, cu drept de prelungire în condiţiile legii, iar termenul estimat pentru încheierea contractului este mai 2016.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Pe Autostrada Liliecilor greul abia începe / FOTO

Se lucrează bine pe Lotul 4 de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, dar în punctul nevralgic al acestui șantier greul abia începe. Pe Dealul Liliecilor se va ajunge la consolidarea versantului doar în câteva luni. Cei de la Asociația Pro Infrastructură au surprins în ce stadiu este acum lucrarea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pe Autostrada Liliecilor greul abia începe / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

A început sezonul căpușelor, iar timișorenii merg în număr mare la spital. Se întâmplă în condițiile în care primăria n-a pornit încă licitația pentru dezinsecție, deși a câștigat de 7 luni procesul pe care l-a invocat pentru lipsa contractului. Între timp, a apărut și o petiție online prin care se cere municipalității să intervină de urgență.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Invazie de căpușe în parcurile Timișoarei. Nu avem dezinsecție, zeci de oameni la spital în ultima săptămână
Trei licitații ratate și un singur loc închiriat. S-a întâmplat în Bastionul Theresia, unde CJ Timiș schimbă foaia, ca să nu mai stea cu spațiile goale. A scăzut chiria la ceva mai mult de jumătate față de cea veche și a mărit aria activităților permise. Acum trebuie să fie de acord cu schimbările și consilierii județeni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bastionul Theresia, scos din nou la licitație. CJ Timis scade la jumătate tarifele, ca să nu mai stea cu el gol
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top