Primariile vor putea reabilita cladiri istorice care nu le apartin, apoi isi vor recupera banii de la proprietari

Primăriile vor putea finanța parțial reabilitarea clădirilor istorice, urmând să-și recupereze banii de la proprietari. O propunere legislativă inițiată de Horia Cristian (PNL) a trecut, marți, de Camera Deputaților, care este for decisiv în acest caz. Timișoara are peste 11.000 de imobile istorice, mare parte dintre ele în stare avansată de degradare.

cladiri istorice1

Legea 153/2011, privind măsuri de creștere a calității arhitectural-ambientale a clădirilor, a fost modificată marți, în Camera Deputaților. Grație unui proiect inițiat de deputatul PNL de Timiș Horia Cristian, actul legislativ prevede acum și posibilitatea ca autoritățile locale să sprijine financiar reabilitarea clădirilor istorice aflate în proprietate privată, urmând să recupereze banii ulterior. Viceprimarul Dan Diaconu explică modul în care s-a ajuns la această modificare. „În urmă cu un an și jumătate, realizând că asistăm la degradarea constantă a patrimoniului istoric al Timișoarei, am hotărât să încercăm modificarea legislației. Am scris materiale, articole de modificat, am cătat exemple de bună practică, am găsit soluția pentru ca autoritățile locală să poată interveni pentru protejarea patrimoniul istoric”, spune Diaconu. A urmat o procedură îndelungată și complicată, în care s-a implicat foarte mult deputatul Horia Cristiam, iar proiectul de modificare legislativă a fost depus. Senatul a respins însă propunerea, așa că au urmat alte întâlnir cu arhitecți șefi și persoane de decizie din Transilvania și Banat, dar și cu reprezentanții Ordinului Arhitecților.

Propunerea a ajuns marți, 28 iunie, în Camera Deputaților, for de decizie, care a aprobat-o. „Modificarea permite autorităților locale să cofinanțeze lucrările specifice la fațadă, tâmplărie și acoperiș, dar și să recupereze banii de la proprietari, prin intermediul unei taxe de reabilitare, care va fi plătită doar de proprietarii clădirii reabilitate, nefiind o taxă generală”, mai spune Dan Diaconu. Conform legii modificate, „durata și modalitatea prin care pot fi recuperate, prin intermediul taxei, sumele avansate se stabilesc prin hotărâre de consiliu local, neputând depăși 10 ani de la data recepției la terminarea lucrărilor”. Actul legislativ modificat poate fi consultat aici.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

vaporetto

Vaporasele sunt tot in aer! Apele Romane: Sunt aspecte care nu pot trece la Primaria Timisoara

Mai e mult până departe! Apele Române spun că va mai dura ceva până va fi clarificată situația celor șapte vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara. Titu Bojin, directorul ABAB, crede că situația ar fi putea deblocată în primăvara lui 2017, dar unele chestiuni nu vor putea trece niciodată în administrarea primăriei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vaporasele sunt tot in aer! Apele Romane: Sunt aspecte care nu pot trece la Primaria Timisoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

La Primăria Timişoara, ultima zi de lucru cu publicul din acest an va fi, în multe departamente, vineri, 16 decembrie. Funcționarii vor reveni la ghișee în 9 ianuarie 2017. Până atunci, ei vor avea activități de final de an: arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice. Ultima zi în care vor fi oficiate căsătorii va fi 23 decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria intra in vacanta dupa 16 decembrie! Cand se poate programa ultima cununie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top