Nici măcar primarul Nicolae Robu nu mai crede că primele două tramvaie reabilitate vor ajunge la Timișoara la finele lunii aprilie. Acestea sunt în lucru la Arad și Pașcani, dar operațiunea merge greu. Edilul se declară totuși încântat de… primul scaun reabilitat. Tramvaiele au plecat din depoul RATT în luna iulie.
Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația pentru reabilitarea tramvaielor, organizată de Primăria Timișoara. Aceasta viza un contract pe patru ani, care prevede reabilitarea a 30 de garnituri, cam jumătate din totalul celor deținute de RATT. În iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către Arad și Pașcani. La vremea respectivă s-a estimat că le vor reveni pe șine în aproximativ patru luni. Termenul a fost apoi finalul lui 2014, dar tramvaiele nu sunt gata nici acum.
„Pe anumite părți din reabilitare merge bine, dar firmele sunt întârziate cu anumite componente care trebuie obținute de la marii furnizori. Acestea nu se fabrică la Arad sau Pașcani. Unele se obțin mai ușor, dar altele vor veni abia la finele lunii martie. Între timp se lucrează la restul”, spunea, în februarie, primarul Nicolae Robu. Noul termen era luna aprilie, dar puțin probabil că acesta va fi respectat. „Mai sunt anumite lucruri de furnizat, dar au afirmat cei care lucrează la ele că vor veni până la sfârșitul lunii aprilie… Dacă vreți, părerea mea este că nu vor fi gata până la sfârșitul lunii aprilie”, spune edilul. Robu s-a declarat încântat de… unul dintre scaunele reabilitate. „Am văzut un model de scaun, mi-a fost adus de la Arad. Este superb. Mi-e greu să vi-l descriu, vă asigur că arată superb… Mi s-a adus și tablă”, mai spune primarul. Conform acestuia, la următoarele tramvaie, reabilitarea va dura mai puțin. De asemenea, prețul de 480.000 de euro/garnitură, stabilit prin licitație, va rămâne neschimbat, indiferent de problemele legate de componente.
Comentarii prin facebook