Inaugurată oficial acum trei luni, pista de cicloturism spre Serbia pare să nu fie deloc prietenoasă pentru bicicliștii care se aventurează pe ea. A pățit-o, la finele săptămânii trecute, un timișorean care se bucură că, în cele din urmă, a ajuns întreg acasă. Pista a costat peste 2 milioane de euro și a avut nevoie de reparații chiar înainte de a fi… deschisă!
În luna mai, autoritățile timișene inaugurau pista de biciclete spre Serbia. Aceasta are 37 kilometri și pleacă din zona Podului Modoș, pe coronamentul digului de apărare împotriva inundațiilor, până la graniță. Ea a fost realizată de Administraţia Bazinală de Apă Banat (ABAB), în parteneriat cu Consiliul Judeţean Timiş şi Primăria Zrenianin, prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Republica Serbia. Lucrările au început în mai 2014, fiind executate de o firmă din județul Argeș, și au costat 2,3 milioane de euro. Bicicliștii au luat cu asalt traseul, mai ales că vremea bună te invită la mișcare, iar o pistă teoretic ca-n palmă nu poate fi decât foarte tentantă. Practic însă, unii au avut parte de surprize cât se poate de neplăcute.
A pățit-o, la finele săptămânii trecute, un timișorean care a vrut să petreacă o zi în aer liber, pe bicicletă. Acum regretă că a ales această variantă și spune că nu înțelege de ce a fost nevoie de atât de mulți bani pentru o lucrare atât de proastă. Omul a plecat pedalând din Timișoara. „Am făcut pană de două ori în jumătate de oră, în timp ce mă îndreptam pe pista de biciclete special amenajată de la Sânmihaiu Român spre Răuţi. E strigător la cer ce se întâmplă! Până la Sânmihaiu Român, pista e excelentă, dar după ce treci de comună este jale. Pista e plină de pietriş, care nu ştiu cum a ajuns acolo. Este bătaie de joc! În afară de mine am mai văzut pe cineva care şi-a schimbat roata, cred că tot din cauza stării jalnice a pistei”, spune Daniel G. Pentru ca experiența să fie total ratată, din cauză că a făcut pană, tânărul a și căzut pe pista plină de pietricele, alegându-se cu julituri serioase pe mâini și pe picioare.
Încă din primăvară, mai mulți bicicliști au remarcat calitatea proastă a asfaltului pe unele porțiuni, dar și faptul că unii șoferi au urcat cu tupeu cu mașinile pe pistă, deși accesul este interzis. În aceste condiții, traseul a avut nevoie de reparații de dinaint de a fi oficial deschis traficului. Pista de cicloturism va lega, cândva, Timișoara de Zrenjanin. În partea sârbă nu au fost însă realizați decât șapte kilometri și ar mai trebui încă 34, pentru a se ajunge efectiv în România. Construcția pistei în partea sârbă ar putea începe abia în 2016, cu termen de finalizare un an mai târziu, pentru că abia în septembrie va începe o nouă sesiune de depunere de proiecte pe fonduri transfrontaliere.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook