Patronii de cluburi din Timișoara se confruntă cu o situație incredibilă și, deși vor să intre în legalitate, va mai dura ceva timp. Asta, pentru că în Timiș există un singur specialist pentru evaluarea siguranței la incendiu. Disperați, proprietarii de localuri încearcă să ia legătura cu alți evaluatori din țară.
Proprietarii de localuri din Timișoara s-au întâlnit, marți, , cu inspectorul șef al ISU „Banat”, Lucian Mihoc. La dezbatere au participat câteva zeci de oameni, proprietarii de cluburi încercând să înțeleagă care sunt normele pe care trebuie să le respecte și ce pot face pentru a intra în legalitate. Situația este foarte complicată, pentru că proprietarii nu știu exact dacă au nevoie de autorizație de siguranță la incendiu din partea ISU „Banat”. Lucian Mihoc a încercat să explice câteva reguli de bază. „În funcție de construcție, aceasta se poate supune sau nu emiterii unei autorizații de securitate la incendiu. Nu toate categoriile de construcții se supun acestei autorizații. În principal, spațiile comerciale cu o suprafață mai mare de 400 de metri pătrați, spațiile de alimentație publică cu suprafață mai mare de 200 de mp, spațiile de comerț aflate la subsoluri, demisoluri, poduri, mansarde, terase au nevoie de autorizație”, a spus Mihoc. În plus, dacă în timpul unui control, într-un club sunt găsiți mai mulți oameni decât este permis, localul poate fi închis, iar amenda poate ajunge la 30.000 lei.
Confuzii există şi în ceea ce priveşte numărul de ieşiri de urgenţă necesare. În funcţie de mărimea localului se stabileşte dimensiunea uşilor. Apoi, trebuie luată în calcul rezistenţa clădirii la incendiu, iar de aici se stabileşte timpul necesar pentru evacuare. Nu în ultimul rând, în funcţie de numărul maxim de persoane permise în local, se stabileşte de câte ieşiri de urgenţă este nevoie. Cea mai mare problemă pare la evaluarea siguranţei la incendiu, care nu e făcută nici de proprietar, nici de ISU Banat. Aceasta trebuie făcută de un specialist independent. În Timiș există… unul singur! În aceste condiţii, proprietarii de cluburi sunt disperaţi că poate dura luni întregi până când un specialist va ajunge şi la ei. În plus, documentația rezultată în urma evaluării le poate parveni și după trei luni de la data controlului!
În timpul discuţiei, proprietarii de localuri au prezentat şi alte probleme cu care se confruntă. Spre exemplu, Primăria Timişoara cere ca uşa de la intrare în club să se deschidă spre interior, fapt ce contravine normelor de siguranţă. Oamenii mai spun că le este imposibil să respecte normele în vigoare în cazul localurilor din clădiri istorice. Aici nu se pot face modificări, precum noi ieşiri de siguranţă, deşi proprietarii au primit aviz de funcţionare în spaţiul respectiv. Unii reprezentanţi de cluburi au venit şi cu iniţiative. Spre exemplu, ei ar fi dispuşi să închirieze autospeciale de pompieri care să stea în Piaţa Unirii pe timpul petrecerilor. O altă problemă a fost şi lipsa hidranţilor din Piaţa Unirii. În urma întâlnirii de marți, Lucian Mihoc va întocmi un raport cu toate cerinţele, care va fi transmis către Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă. (sursa foto: www.realitatea.net)
Comentarii prin facebook