Peste 100.000 de turiști străini au venit, anul trecut, în județul Timiș. Este o creștere de peste 10 procente față de 2015, după cum arată datele Institutului Național de Statistică. Cei mai puțini străini, doar ceva mai mult de 1.200, au ales județul Teleorman!
România a fost vizitată, în 2016, de aproximativ 2,5 milioane de turiști străini. Conform Institutului Național de Statistică, Bucureștiul a a atras aproape jumătate dintre aceștia, restul fiind împărțiți între celelalte județe. Capitala a fost vizitată de peste un milion de străini, Bucureștiul câștigând peste 112.000 de turiști noi față de anul precedent. Urmează în top Brașov, cu o creștere de 11,35%, Sibiul, cu un plus de 29,23%, și Timișul, cu o creștere 10,48%. INS, în Timiș au venit, în 2016, 101.048 turiști. Constanța, cu litoralul său, a atras numai 61.000 de străini, mai puțini decât în judete precum Prahova, Mureș sau Bihor. Județele vizitate de cei mai puțini turiști sunt Ialomița – 3.044, Vrancea – 2.337, Giurgiu – 2.014, Botoșani – 1.957 și Teleorman – 1.230.
La Timișoara s-a constituit, în urmă cu câteva săptămâni, Consiliul Consultativ în domeniul Turismului, care va funcționa pe lângă primărie. „Creșterea constantă a numărului de turiști în Timișoara, în ultimii ani, prognozele optimiste cu privire la acest domeniu, generate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021, dar și de investițiile în spațiul public și accesibilitate din ultima perioadă, generează noi provocări. (…) O strategie de turism la nivelul municipiului, dezvoltată într-un mediu participativ, devine obligatorie, ca document de sine stătător, în plus față de capitolele dedicate din cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană”, se arată într-un document ce însoțește o hotărâre adoptată recent de consilierii locali. Din această structură pot face parte președinți sau reprezentanți ai organizațiilor cu activitate în domeniul turismului, operatorii economici care activează în turism, unități de învățământ sau instituții cu activitate în acest domeniu. Înscrierea se face prin adeziune scrisă, depusă în document original la Registratura Primăriei Timișoara Principalele domenii de lucru abordate de CCT sunt: brandul orașului, strategia turistică, marketing, promovare și informare, patrimoniu turistic și cultural, dezvoltarea infrastructurii turistice, parteneriate și voluntariat, perfecționare profesională, categorii de turism – cultural, de afaceri, de recreere, sportiv, enologic etc., turism și inovare/noi tehnologii.
Comentarii prin facebook