CJ Timiș a emis certificatul de urbanism pentru Centura de Sud a Timișoarei. Între timp, guvernul vrea să modifice hotărârea din 2008 care stabilește aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai acestei investiții. Centura va avea cu 290 de metri mai mult față de cât s-a stabilit în 2008 și va costa 522 milioane de lei, dar licitația pentru desemnarea constructorului a fost amânată a patra oară.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, a semnat joi, 20 iulie, certificatul de urbanism pentru varianta de ocolire Timișoara sud. Ca urmare a solicitării din partea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, s-au obținut toate avizele pentru centura Timișoarei, pe ruta Sînmihaiu Român – Giroc – Șag, Moșnița Nouă – Ghiroda, cu o lungime de 25,69 kilometri. „Facem pași importanți pentru construirea centurii de sud a Timișoarei, un proiect important pentru infrastructura orașului. Am văzut că s-a amânat pentru a patra oară licitația, dar sperăm ca acest demers să aibă loc cât mai repede pentru a se începe lucrările efective la centură”, spune Dobra.
Între timp, Guvernul României a anunțat că intenționează să modifice hotărârea din 2008 care stabilește indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții. Actul normativ este în dezbatere publică, iar propunerile pot fi trimise până pe 31 iulie. „Municipiul Timiṣoara este cel mai important centru economic, industiral, comercial și universitar din vestul țării (…) către care converg 4 drumuri naționale, respectiv DN 6, DN 59, DN 59A și DN 69 trei dintre ele fiind încadradate ca drumuri europene, în traversarea municipului având funcțiuni de străzi. De asemenea, spre municipiu converg și 5 drumuri județene, situație care conduce la congestionarea traficului în municipiu, la reducerea timpului de deplasare, precum și la accentuarea nivelui de noxe și zgomot. În prezent există o singură variantă de ocolire în zona de nord est a municipiului cu o lungime de 12,60 km se precizează în motivarea proiectului.
Principalele revizuiri ale documentatiei tehnico-economice față de indicatorii tehnico-economici aprobați prin H.G. nr. 1417/4.11.2008 constau în
– reconsiderarea lungimii traseului respectiv, 25,69 km față de 25,40 km, având în vedere dezvoltările urbane ulterioare studiului de fezabilitate inițial şi racordarea la reţeaua existentă de drumuri naţionale, avându-se în vedere finalizarea variantei de ocolire nord şi proiectul variantei de ocolire vest elaborat de către autoritățile locale
– lățimea platformei este de 10 m față de 12 m prevăzuți inițial
– redimensionarea sistemului rutier la traficul recenzat în anul 2010 şi ulterior 2015, faţă de cel recenzat inițial în anul 2005. Sistemul rutier va avea grosimea de 99 cm de tip suplu față de 88 cm de tip semirigid.
Licitația pentru desemnarea, la pachet, a constructorului și a proiectantului, demarată în luna aprilie, a fost amânată pentru a patra oară, din cauza numeroaselor clarificări cerute de firmele interesate. Ofertele pot fi depuse până pe 7 august, urmând să fie deschise pe 1 septembrie. Conform anexei publicate miercuri, 19 iulie, pe site-ul Ministerului Transporturilor, construcția centurii va costa, în total, peste 522 milioane de lei și va dura 36 de luni. Șoseaua va avea 3 poduri, 7 pasaje și două parcări, iar pe șantier este estimat să lucreze 400 de muncitori.
Comentarii prin facebook