Dacă noi nu știm, știu alții! Clujul se promovează intens în Timișoara și nu doar cu festivalurile de muzică. Un târg de produse tradiționale organizat de Consiliul Județean Cluj ajunge în premieră în orașul de pe Bega. Pe acolo ar putea trece și reprezentanții CJ Timiș. Nu de alta, dar poate învață câte ceva.
În parcarea unuia dintre cele două malluri din Timișoara are loc de vineri până duminică, 14-16 iulie, un târg de produse tradiționale venite tocmai din inima Transilvaniei. Caravana „Produs de Cluj” a fost săptămâna trecută la Sibiu, iar acum ajunge în premieră pe malul Begăi. ,,În contextul în care prezența noastră în Timișoara, viitoare capitală europeană a culturii, este o premieră, suntem mai mult decât pregătiți să facem față unui public exigent, atât prin calitatea exponatelor, cât și prin unicitatea spectacolelor și organizarea impecabilă. Ne dorim să arătăm timișorenilor valorile atemporale și inestimabile ale României, aducând toate cele bune de la Cluj”, spune Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Ce veți găsi aici? În jur de 60 de expozanți, mici fermieri, producători de uleiuri presate la rece, slănină, cârnați, caș și brânză de oaie, dulcețuri, sucuri, prăjituri și ciocolată, „preparate ca la mama acasă”. Nu vor lipsi costumele populare, bijuteriile realizate manual, produsele din lavandă sau obiectele decorative sculptate în lemn, realizate de meșterii populari clujeni și invitați speciali din Timiș. Caravana ,,Produs de Cluj” aduce la Timișoara și cei mai buni ceterași. Cei mici vor avea la dispoziție un inedit atelier de sculptură în fructe și legume, un spectacol de magie și un parc de distracții.
Nu e primul „produs de Cluj” promovat la Timișoara: festivalurile Electric Castle și Untold, dar și Jazz in the Park au ocupat/ ocupă panouri publicitare de mari dimensiuni în centrul urbei. Cel cu Electric Castle „tronează” de săptămâni buni chiar vizavi de Catedrala Mitropolitană, pe un bloc. Târgul tradițional are printre organizatori chiar Consiliul Județean Cluj, instituție cât se poate de publică, dispusă să dea bani pentru promovare în țară. Nu același lucru se poate spune despre CJ Timiș, care are și o structură specializată în promovare turistică. Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș (APDT) a primit, din partea CJ, 350.000 de lei, de 35 de ori mai mult decât în 2014, anul în care s-a înființat, având ca scop „promovarea potenţialului turistic, cultural, a punctelor de atracţie turistică atât în ţară, cât și în străinătate”. APDT are 41 de membri. ONG-urile plătesc anual 1.000 de lei, IMM-urile dau câte 2.000 de lei, iar firmele mari, câte 3.000 de lei. Primăriile plătesc 50 de bani / locuitor. Activitatea asociației a început să se „miște” cât de cât în ultimul an, dar rezultate notabile nu prea sunt. Zilele Lacului Surduc au ajuns la a treia ediție, iar un program precum „Mic dejun la Margina” ar putea deveni chiar o marcă de succes. Desigur, dacă ar fi promovat. „Produs de Cluj”, care a pornit la drum în 2010, ar putea fi un exemplu…
Comentarii prin facebook