După cinci prelungiri ale termenului limită de depunere a ofertelor pentru proiectarea și execuția Centurii de Sud a Timișoarei, procedura s-a încheiat oficial. Au fost depuse nu mai puțin de 12 oferte, a căror evaluare se va termina pe 15 septembrie.
Documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost depusă pe SEAP în luna aprilie, cu termen inițial de depunere a ofertelor stabilit pe 8 iunie 2017. Au fost cinci amânări, cauzate de diversele clarificări cerute de firmele interesate, ultima dintre ele cu termen 21 august. N-a mai existat o a șasea prelungire, așa că acum CNAIR a închis procedura. „Au fost depuse 12 oferte. Evaluarea acestora se va face până pe 15 septembrie. După ce vor fi urmate toate procedurile legale, până la sfârșitul anului va fi anunțat constructorul pentru varianta ocolitoare a Timișoarei. Valoarea estimată a lucrărilor este de 381,817 milioane lei, fără TVA”, a declarat, pentru deBanat.ro, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR. Contractul care va fi atribuit prevede „proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a 25,690 km de drum național care reprezintă Varianta de ocolire Timișoara Sud”. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi. La jumătatea lunii martie, la Timișoara, președintele PSD Liviu Dragnea spunea că un câștigător va fi anunțat până la sfârșitul anului. „Dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant pentru centura Timișoarei până la sfârșitul anului, chiar pierdem timpul pe la București. Dacă nu avem asta, atunci chiar nu are rost”, declara Dragnea.
În luna iulie, Guvernul României a anunțat că intenționează să modifice hotărârea din 2008 care stabilea indicatorii tehnico-economici ai acestei investiții. Principalele revizuiri constau în reconsiderarea lungimii traseului respectiv, 25,69 km față de 25,40 km, având în vedere „dezvoltările urbane ulterioare studiului de fezabilitate inițial şi racordarea la reţeaua existentă de drumuri naţionale, avându-se în vedere finalizarea variantei de ocolire nord şi proiectul variantei de ocolire vest elaborat de către autoritățile locale”, lățimea platformei, la 10 m față de 12 m prevăzuți inițial, redimensionarea sistemului rutier la traficul recenzat în anul 2010 şi ulterior 2015, faţă de cel recenzat inițial în anul 2005. Construcția centurii va dura 36 de luni. Șoseaua va avea 3 poduri, 7 pasaje și două parcări, iar pe șantier este estimat să lucreze 400 de muncitori.
Cine a depus oferte:
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
2. Asocierea COMSA, S.A.U – ALDESA CONSTRUCCIONES S.A.
3. DANYA CEBUS ROM SRL
4. Asocierea ELF ROAD S.R.L – RPA SRL – ALEANDRI SPA
5. Asocierea ICM SPA – SC TANCRAD SRL – IMPRESA DI CONSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.p.A.
6. Asocierea MAX BOEGL ROMANIA S.R.L. – MAX BOEGL STIFTUNG & CO. KG. – TEHNOCER SRL
7. PORR CONSTRUCT S.R.L
8. Asocierea PST GROUP JSC – SC PST CONSTRUCTION WORKS SRL – SC ALPENSIDE SRL
9. Asocierea SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – SC NORD VEST INFRASTRUCTURA SI SERVICII SRL
10. SOCIETÀ ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA S.P.A
11. TIRRENA SCAVI SPA ITALIA
12. Asocierea TRAMECO S.A – VAHOSTAV-SK – SC CONSTRUCTII ERBASU SA – SC GRAFIC TENDS SRL
Comentarii prin facebook