Proiectul pentru podul și pasarela pietonală din zona Ilsa este aproape gata. El va fi donat municipalității în câteva săptămâni, fiind plătit de Mulberry Investment, compania omului de afaceri Ovidiu Șandor, care construiește în zona Ilsa primul cartier ridicat de la zero în Timișoara în ultimii 27 de ani. Lucrările ar trebui, conform primarului Nicolae Robu, să înceapă anul viitor.
Dezvoltatorul imobiliar a finalizat proiectarea podului auto și pasarelei pietonale peste râul Bega, parte din soluția propusă pentru realizarea inelului II de circulație, planificat să traverseze zona Take Ionescu, în care va fi construit cel mai modern ansamblu rezidențial din Timișoara. Pentru ca traficul să se desfășoare în condiții cât mai bune s-a decis separarea traversarea pietonală de cea auto. Propunerea pentru pod, semnată de biroul de arhitectură Gaivoronschi &Andreescu, urmărește o soluție pragmatică, funcțională pentru două benzi de circulație pe sens. Pasarela pietonală include un amfiteatru spectaculos, care coboară la Bega, și va beneficia de un iluminat special pe timp de noapte. Proiectul acesteia este semnat de arhitectul timișorean Bogdan Zaha, care în prezent profesează în Viena. Proiectarea tehnică a podului și a pasarelei este realizată de SSF, o companie timișoreană care proiectează poduri în Germania și Romania, întregul proiect propus fiind realizat de specialiști timișoreni.
Isho, cartierul a cărui construcție a început deja pe Bd. Take Ionescu, include o importantă componentă rezidențială, dar va oferi şi un centru de conferințe și un spațiu de co-work de tip hub. Vor fi 2.000 de locuri de parcare, un gym, un spa, piscină, dar și un parc de peste 7.500 mp, cu pistă de alergat. Ansamblul va avea locuri de joacă, va fi deservit de un after-school, dar și de mai multe școli și grădinițe bine cotate, aflate în proximitate. Proiectul va fi completat de un supermarket, un centru medical, farmacie, bănci și alte funcțiuni comerciale complementare. Cartierul va avea propriul debarcader, iar zona pietonală va oferi restaurante, cafenele, terase și alte spații de socializare și relaxare.
Compania omului de afaceri Ovidiu Șandor va plăti, de asemenea, proiectul Inelului II de circulație al Timișoarei, care pornește de la strada Baader și ajunge până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi. Mai mult decât atât, porțiunea care va traversa proiectul Isho va fi proiectat și executat în regim de bulevard cu patru benzi pe cheltuiala dezvoltatorului, care îl va dona apoi orașului. „Soluția generată de noi va asigura o legătură coerentă a Inelului II de circulație de pe strada Baader, peste pod până la sensul giratoriu de pe strada Pestalozzi, unde se leagă de inelul existent. Venim cu o propunere pentru o utilitate publică care stă în picioare oriunde în Europa, atât din punct de vedere funcțional, cât și estetic, în deplină armonie cu dezvoltarea urbană din zonă, dată de proiectul nostru imobiliar multifuncțional”, spune Șandor.
„Am fost scutiți de chetuiala conexă și de timpul care ar fi trebuit consumat pentru realizarea acestui proiect. Am apreciat foarte mult disponibilitatea nu numai de a se dona o parte din acest teren valoros, ci și de a se amenaja acea porțiune de bulevard care se adaugă la ceea ce noi am făcut din Inelul 2 (…) Vom avea continuitate de la sensul pe antenei până la Jiul. Când vom realiza podul Jiul (…) vom avea Inelul 2 funcțional într-o anumită formă”, a declarat, la rândul lui, primarul Nicolae Robu. Toată documentația pentru pod și pasarela pietonală va fi predată municipalității la finele lunii octombrie. „Primăria are apoi de parcurs niște etape. Pentru porțiunea de bulevard aflată pe terenul nostru suntem în procedura de autorizare, avem certificat de urbanism, ne propunem să finalizăm anul viitor. Cred că e rezonabil ca în primăvară să vedem demarate lucrarile de execuție”, mai spune Șandor. În ceea ce privește „felia” primăriei, Robu afirmă că „în 2018 devreme” va fi pornită, cel mai probabil, licitația pentru execuție. Costurile nu sunt încă estimate, dar, susține Ovidiu Șandor, ele sunt comparabile cu acelea pentru alte poduri, fiind vorba de sume de 3-4 milioane de euro. Primăria Timișoara are în plan și construirea unui pod în zona Jiul, proiectul neavând încă avizul Apelor Române, care reclamă o înălțime prea mică a acestuia. Nicolae Robu spune că municipalitatea poate suporta costurile pentru toate aceste investiții. „Putem să finanțăm aceste lucrări. Noi nu ne lamentăm, noi facem. Vom susține realizarea acestor obiective anul viitor”, a conchis edilul.
Comentarii prin facebook