Exact 703 bilete, inclusiv cele 100 cumpărate de un lanț de supermarketuri, s-au vândut pentru Concertul pentru Timișoara. S-au adunat, în total, în jur de 35.000 de euro, cu tot cu donații și sponsorizări. Primarul Nicolae Robu spune că evenimentul a fost bine promovat și vorbește despre mentalități care trebuie schimbate.
„Concert pentru Timișoara”, o inițiativă a lui Ilie Stepan, a adunat pe aceeași scenă toate numele mari din rockul timișorean, cărora li s-au adăugat și artiști foarte tineri: Phoenix, Pro Musica, Cargo, Bega Blues Band, Implant pentru Refuz, Survolaj, JazzyBIT, MeltingDice, Within The Nova, Sonatic, Trupa Vest, Rock Abil, ALL Friends Band și Skywalkers. Accesul s-a făcut pe bază de bilet, la prețul de 50 lei, toți banii urmând să fie folosiți pentru repararea stricăciunilor provocate de furtună la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” și Institutul de Cardiologie. Timișorenii nu s-au înghesuit însă să cumpere bilete, astfel că, în anumite momente, Piața Libertății a fost dezolant de goală.
Primarul Nicolae Robu a anunțat, marți, care este bilanțul acestui eveniment caritabil și a bătut obrazul deopotrivă timișorenilor și firmelor. „E o dezamăgire și pentru mine, și pentru artiști, să vedem că așa de puțini timișoreni au răspuns la acest apel de solidaritate. Cultura unește, muzica unește, și avem nenumărate exemple pe planetă de concerte la care au venit foarte mulți oameni să doneze bani în scopuri nobile. La noi a fost o vreme absolut suportabilă și e de neînțeles ca doar 703 bilete să fie vândute, cu tot cu cele 100 achiziționate de un lanț de supermarketuri (…) Pe cele 703 bilete s-au încasat 35.150 lei. Firma Profi a dat 100.000 lei, Continental Automotive a dat 2.500 de euro, au fost donații la fața locului în valoare de 9.400 lei și astfel s-a strâns un total de peste 155.000 de lei. Adică aproximativ 35.000 euro (…) Iubesc prea mult acest oraș să nu exprim aceste observații, când cineva sau ceva îți este indiferent treci pe lângă tot ce vezi negativ la el (…) O companie modernă trebuie să aibă și alte dimensiuni decât cea a afacerii în sine. Trebuie să aibă și alte valențe (…) Timișoara este orașul cu cele mai reduse taxe și impozite din România. Ar trebui să se înțeleagă că există o obligație morală în sprijinirea artei, a culturii, a sportului, a educației, a sănătății”, a declarat edilul.
De ce a venit atât de puțină lume la concert? „Explicațiile țin de mentalitate și trebuie să facem o radiografie corectă a societății noastre. Pe lângă multe plusuri, avem și minusuri”, mai spune Robu. El nu este însă de acord cu aceia care susțin că acest concert a fost insuficient promovat. „Promovarea de data asta a fost cea mai bună, am făcut-o noi (nou înființarul Birou de Organizare Evenimente din Primăria Timișoara – n.r.). Au fost cel puțin 50 de afișe în stațiile RATT, la avizierele SDM, o mulțime de afișe, mash-uri pe câteva blocuri, circa 7 mash-uri. Aproape totul s-a făcut gratuit, cu sprijinul firmelor de publicitate, nu știu detalii, că nu m-am ocupat eu (…) A fost evenimentul cel mai bine promovat dintre toate care s-au organizat de când sunt eu primar”, a declarat liberalul.
Primarul Nicolae Robu afirmă, pe de altă parte, că numărul concertelor gratuite, considerat unul dintre motivele pentru care timișorenii s-au dezobișnuit să plătească bilete, nu va scădea. „Nu intenționăm să-l scădem. Cred că e răul cel mai mic să continuăm cu sprijinirea de la bugetul local a concertelor și tot felul de evenimente. Până una-alta, participarea la evennimentele organizate de primărie este numeroasă. Suntem însă meteodependenți (…) Trebuie să perseverăm și vreau să le spun artiștilor timișoreni că vor avea prezențe la evenimentele Timișoarei și o zi sau două dedicate doar lor. Trupele rock timișorene merită așa ceva, la un eveniment normal la care contribuim de la bugetul local. Vreau să facem o promovare mai bună și, ca rocker, dacă vreți, o să fiu mai atent cu acest gen”, a conchis acesta.
Comentarii prin facebook