PMT se pregătește de a doua licitație pentru curățenia stradală, după ce a ratat-o pe prima, și are un caiet de sarcini mult subțiat, dar și un preț micșorat simțitor. Asta, pentru că, de fapt, curățenia stradală din Timișoara va fi împărțită: un operator va avea contract cu primăria și nu va mai curăța, de exemplu, rampele ilegale, iar altul, cu ADID.
În aprilie 2018, Primăria Timișoara a demarat, în aprilie 2018, licitația pentru desemnarea firmei care se va ocupa de curățenia orașului. „În baza acordului cadru și a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de salubrizare stradală în municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele impuse în caietul de sarcini și anexele acestuia (…) Durata prezentului acord-cadru: 4 ani (48 luni)”, se preciza în anunțul din sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea estimată a acordului-cadru este de 117,67 milioane lei, cu TVA. Licitația a eșuat însă, deși fusese un singur ofertant, RER Vest din Oradea, care, pentru a se încadra în toate cerințele din caietul de sarcini, a ajuns la un preț mai mult decât dublu decât cel maxim estimat de PMT. Contractul cu Retim ar fi expirat pe 4 august, dar a fost reziliat în ultimul plen al CL, organizat la finele lunii iulie. În aceste condiții, până la organizarea viitoarei licitații, dar nu mai mult de 90 de zile, Retim va asigura în continuare curățenia stradală.
Vineri,3 august, în plenul festiv, consilierii locali au aprobat caietul de sarcini pentru viitoarea licitație. Și… surpriză! Activitățile cuprinse în acesta sunt mult mai puține decât în cel anterior, de unde și o reducere substanțială a prețului. „Față de vechiul caiet de sarcini dispar sarcinile legate de rampele clandestine și transportul de moloz rezultat în urma construcțiilor. Acestea sunt cuprinse în contractul pe care îl are Retim cu ADID. Nu vor mai fi campanii sezoniere de colectare. Cei de la ADID au alte idei, periodic se stabilesc niște zile și niște zone în care se adună deșeuri, DEEE-uri, mobilă și așa mai departe. Vor fi mai dese aceste campanii”, au precizat, pentru deBanat, reprezentanții PMT.
Potrivit noului caiet de sarcini, obiectul delegării gestiunii serviciului este măturatul, spălatul, stropitul și întreținerea căilor publice, care cuprinde următoarele activități:
- măturatul manual al străzilor, trotuarelor, aleilor, parcărilor publice, stațiile mijloacelor de transport în comun, pasaje, subpasaje, poduri, pasarele, zone pietonale, piețe volante
- măturatul mecanizat al carosabilului și trotuarelor
- întreținerea curățeniei străzilor și trotuarelor, străzi asfaltate și balastate, parcări publice asfaltate și pavate, stațiile mijloacelor de transport în comun, zone pietonale, mal canal Bega, piste de biciclete
- spălatul carosabilului și trotuarelor
- stropitul carosabilului
- curățatul rigolelor
Primarul Nicolae Robu spune, la rândul lui, că noul caiet de sarcini este mai puțin cuprinzător și vorbește de condiții legate de mașini și de spălarea mai rară a străzilor. „Nu mai trebuie ca mașinile să fie Euro 5, s-a coborât ștacheta la Euro 3. Nu se mai cere să se mai spele fiecare stradă de două ori, pentru că era o exigență nerealistă. Altă modificare în caietul de sarcini este legată de numărul de mașini pe care ofertanții sunt obligați să le aibă. Nu mai este la fel de ridicat ca la prima încercare a noastră de contractare a unui operator”, a declarat edilul. El n-a ratat ocazia de a arunca din nou săgeți către firma orădeană. „Am avut un singur ofertant, care a depus, pot spune, în bătaie de joc o ofertă despre care știa foarte bine că va fi descalificată pentru că a venit cu un preț dublu față de prețul plafon scris limpede în caietul de sarcini”, completat Robu.
Edilul nu pare foarte încântat de împărțirea curățeniei stradale între un contract încheiat cu primăria și unul încheiat cu ADID. „Vom vedea dacă e mai bine sau mai rău așa. Din păcate, nu a fost opțiunea noastră. Dacă ar fi fost după mine, aș fi preferat să fie un singur operator care să se ocupe de salubritate în tot ce înseamnă ea. Lucrurile sunt rânduite prin înțelegeri cu Comisia Europeană, în felul acesta, să existe un operator contractat de ADID, iar pentru curățenia stradală, spălatul străzilor și golirea coșurilor de gunoi, un alt operator în răspunderea municipalității”, a conchis Nicolae Robu.
Comentarii prin facebook