Preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu, reacţionează la declaraţiile directorului Aeroportului „Traian Vuia” din Timişoara, Cornel Sămărtinean. Acesta din urmă a declarat că instituţia pe care o conduce se pregăteşte să preia aeroportul arădean.
Consiliul Judeţean Arad şi Ministerul Transporturilor au propus, în 2009, înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroportuare Banat, prin unificarea aeroporturilor din Arad şi Timişoara. Ministerul Transporturilor a decis realizarea unui studiu de oportunitate, la care încă se lucrează. „Cei care s-au opus în acea perioadă fuziunii au fost tocmai reprezentanţii Timişoarei, dând o tentă politică proiectului”, spune Nicolae Ioţcu, preşedintele Consiliului Judeţean Arad. „Suntem deschişi şi pe mai departe realizării unei asocieri, benefică ambelor judeţe, în pofida declaraţiei făcute de directorul aeroportului din Timişoara, declaraţie pe care o considerăm inoportună şi lipsită de professionalism. Această atitudine ne face să credem că a aterizat pe această funcţie din alte motive decât cele profesionale”, a mai precizat Ioţcu. Dan Bălăcel, directorul aeroportului arădean, nu vede nici el cu ochi buni declaraţiile lui Cornel Sămărtinean. „Aeroportul Arad este deschis obiectului studiului de fezabilitate, răspunzând cu promptitudine oricăror solicitări în acest sens. Dorim să-i amintim directorului aeroportului din Timişoara că, în urma studiului de fezabilitate, nicidecum în urma gândirii domniei sale, vor rezulta condiţiile eventualei fuziuni a celor două aeroporturi. Dacă tot vorbim despre gândirea lui Cornel Sămărtinean, trebuie spus faptul că prin «noua politică comercială» aplicată de aeroportul pe care îl conduce în favoarea unei anumite companii aeriene, cele 250 de milioane de euro destinate modernizării infrastructurii aeroporturilor din România din fonduri europene au fost blocate de Comisia Europeană, până la finalizarea investigaţiilor”, a spus Bălăcel.
În 22 martie, Cornel Sămărtinean a declarat că Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara l-ar putea prelua pe cel din Arad. El şi-a exprimat speranţa că arădenii vor fi mulţumiţi de propunere, deoarece cel mai important lucru este să se câştige bani. În prezent, Aradul dispunând de o infrastructură care trebuie menţinută pentru a putea fi folosită, în caz de nevoie. Deocamdată, aeroportul arădean nu are certificat de siguranţă şi deschidere internaţională şi poate opera doar curse în situaţii extreme, nu şi regulate. Sămărtinean a precizat că profitul înregistrat anul trecut de aeroportul din Timişoara a fost de peste trei milioane de euro, fiind peste 1,13 milioane de pasageri.
Comentarii prin facebook