Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
În primăvara lui 2015, municipalitatea anunța că vrea să repare mai multe străduțe din zona centrală, necuprinse în proiectul de reabilitare a zonei Cetate. „Vor fi patru noi străzi pietonale: Augustin Pacha, pe porţiunea de la str. Proclamația de la Timișoara spre Piața Unirii, Dimitrie Cantemir, Janos Bolyai şi Victor Vlad Delamarina, din Piața Libertăţii până la strada Sfântul Ioan”, explicau reprezentanții PMT. Prima a fost strada Janos Bolyai. Au urmat, în ordine, strada Pacha, porțiunea str. Eugeniu de Savoya – Piața Unirii, și strada Dimitrie Cantemir. Toate au fost amenajate identic: cu piatră pe părțile laterale, înspre clădiri, şi asfalt pe mijloc. Tot pe mijloc vor fi amplasate și rigolele, astfel încât apa de ploaie să nu se mai scurgă înspre clădiri. De câteva zile a început șantierul și cea de-a patra stradă anunțată la vremea respectivă. Este vorba despre strada Victor Vlad Delamarina. „Vrem să terminăm această lucrare, care se execută pe bani de la bugetul local. S-au pus deja pietrele cubice pe margini, va fi ca și A. Pacha, J. Bolyai și celelalte străzi pietonale făcute cu bani de la bugetul local. Avem aviz pentru intervenții în regim de urgență. Păstrăm tehnologia cu asfalt, dar pe margine, ca să protejăm clădirile, este piatră cubică”, spune primaul Nicolae Robu. Dar nu e singura stradă pe care se va interveni, iar la finalul lucrărilor accesul mașinilor nu va mai fi permis. „Următoarea care va intra în lucru probabil că va fi strada Gheorghe Lazăr, porțiunea cuprinsă între str. Ungureanu și Piața Unirii. Se termină lucrările la acea clădire de pe Gh. Lazăr colț cu Ungureanu și, dacă vremea va fi bună, o vom ataca în perioada aceasta. La finalul lucrărilor, acest tronson de stradă va deveni, de asemenea, pietonal”, a mai declarat Robu. În urma lucrărilor din Cetate, sute de locuri de parcare au dispărut, astfel că șoferii caută uneori zeci de minute un loc să-și lase mașina. Asta, pentru că în zona centrală nu a fost construită, nici până acum, mult promisa parcare supraterană.
Comentarii prin facebook