Salariile din mediul privat au crescut în medie cu 5,1% în 2011, potrivit ediției de anul acesta a studiului salarial și de beneficii PayWell România. Aproape jumătate din companii au majorat deja salariile angajaților.
Efectuat de departamentul de consultanţă în resurse umane al PwC România, studiul arată că deși creșterea salarială înregistrată este peste cea realizată în 2010 (4,3%), nivelul real al majorării s-a situat sub estimările de la începutul anului, când companiile planificau o creștere salarială medie de 6,8%.
Potrivit rezultatelor studiului, aproape jumătate din companii au efectuat deja creșteri salariale, în vreme ce o treime intenţionează să facă același lucru efectueze în perioada de timp rămasă până la finele anului. În schimb, 23% din companiile participante fie nu intenționează să majoreze salariile, fie nu au luat încă nicio decizie în acest sens. „Datele studiului PayWell indică faptul că firmele din România au depăşit mentalitatea de supraviețuire și de conservare a resurselor din perioadă recesiunii și au revenit la un optimism moderat. Creșterea salarială medie efectuată anul acesta se va situa cel mai probabil la același nivel cu rata inflației”, a precizat Peter de Ruiter, liderul Departamentului de Consultanţă Fiscală și Juridică, PwC România.
Pentru 2012, aproape 60% din companiile participante la studiul PayWell România 2011 au bugetat creșteri salariale, procentul mediu fiind de 6,8%. „Sectoarele care au traversat cel mai bine criză economică, în general cele care aveau legătură cu exporturile, au înregistrat și o dinamică salarială peste medie, în vreme ce domeniile aflate în strânsă legătură cu evoluțiile pieței interne au raportat creșteri salariale modeste, sub nivelul prognozat al inflației ”, a adăugat de Ruiter. Potrivit datelor PayWell România 2011, creșterea medie a salariilor în sectorul auto în 2011 a fost de 8,9%, în producția industrială de 7,2%, în vreme ce în retail creșterea medie a salariilor a fost de doar 2,4%, iar în sectorul bancar de 2,9%.
Comentarii prin facebook