Nicolae Robu a identificat soluții concrete pentru fluidizarea traficului în două zone extrem de aglomerate ale Timișoarei. Candidatul USL la primăria capitalei Banatului a obținut și sprijinul Ministerului Transportului pentru a-și putea pune în practică ambițioasele proiecte.
Timişoara are câteva probleme majore în ceea ce priveşte traficul: există întreruperi în circulaţie din cauza canalului Bega şi a liniilor de cale ferată, nu există parcări destule… Dvs. şi echipa de consilieri aţi gândit câteva proiecte pentru a asigura un trafic mai fluent în oraş. Despre ce este vorba?
Într-adevăr, unul dintre proiectele mele menite să contribuie la fluidizarea traficului în Timişoara este lărgirea trecerilor pe sub calea ferată. Am discutat asupra acestui subiect şi cu Ministrul Transportului, Ovidiu Silaghi, care a fost convins de raţionalitatea acestei idei şi a promis tot sprijinul pentru materializarea ei. Primul pasaj pe care aş dori să îl lărgim pe sub calea ferată este cel de pe strada Circumvalaţiunii. În acest punct, traficul este îngreunat, existând o singură bandă de circulaţie pe sens, sub pasaj.
Proiectul pe care doresc să îl promovez este lărgirea pasajului, astfel încât să poată permite încă trei benzi pe lângă cele existente. Pe sensul de mers spre nord, vom realiza două benzi, iar pe sensul de la nord înspre sud, trei benzi. În mod evident, traficul în aceste condiţii va fi mult fluidizat în această zonă care creează foarte multe probleme timişorenilor. Investiţia este realizabilă. Acest obiectiv este susţinut de guvernul USL, angajat fiind de însuşi ministrul Transporturilor.
Această lucrare ar intra în strategia pentru închiderea inelelor de circulaţie…
Da, trebuie să mai precizez că lucrarea de la pasajul Jiul – Circumvalaţiunii se poate face fără oprirea circulaţiei existente şi face parte din strategia pentru închiderea inelului II de circulaţie. În această strategie intră şi unele modificări de trafic pentru bd. Take Ionescu, cu crearea unei giraţii mai largi la strada Baader. Înspre zona Tipografilor s-ar face o extindere cu două benzi, fără oprirea circulaţiei.
O altă zonă de trafic intens, unde se produc deseori blocaje, este pasajul de la Popa Şapcă. Aveţi un proiect de lărgire şi pentru această zonă. Puteţi detalia?
La pasajul Popa Şapcă ştim foarte bine că este o zonă cu trafic intens, este o zonă comercială în imediata vecinătate şi, drept urmare, ambuteiajele sunt greu de suportat de către şoferi. În momentul de faţă există o singură bandă pe sens, de fapt o bandă şi jumătate sub pasaj. Ceea ce propunem este să se lărgească această trecere pe sub calea ferată pentru realizarea a încă două benzi, încât în final să avem două benzi pe sens. Desigur, preocuparea pe care o avem este şi pentru realizarea unei piste pentru biciclete pe fiecare sens de mers.
Sunt proiecte ambiţioase, care probabil costă foarte mult. Aţi estimat de ce sumă ar fi nevoie pentru lărgirea celor două pasaje şi de unde ar veni banii?
Calculele făcute de specialişti au arătat că ar fi vorba despre aproximativ zece milioane de euro pentru o asemenea lucrare, incluzând lărgirea pasajelor, modificările, extinderile căilor de rulare şi toate lucrările conexe. Ca sursă de finanţare, ne bazăm pe Ministerul Transporturilor pentru partea de cale ferată, pe bugetul local şi alte surse ce le putem atrage. După cum spuneam, ministrul de resort, Ovidiu Silaghi, a dat asigurări că aceste proiecte sunt în atenţia sa.
http://www.debanat.ro/2012/05/„cetatenii-asteapta-proiecte-de-impact-pentru-timisoara/
Comentarii prin facebook