Azi, autostrazile: cu ce-i mai bun PSD-ul ca Guvernul Boc?

Şefii de la drumurile naţionale au deschis licitaţiile pentru câteva tronsoane de autostrăzi care ne privesc şi pe noi, ăştia mai din vest. Oferte din belşug atât pentru bucata Timişoara-Lugoj, cât şi pentru Lugoj-Deva, ca să nu mai povestim de apetitul firmelor pentru tronsonul Nădlac-Arad. National Geografic şi History Channel ar trebui să studieze fenomenul, căci şi de data asta fiecare obiectiv investiţional a ajuns, conform presei, râvnit de “rechini” şi “baroni” ai asfaltului. Cum au ajuns rechinii să se reprofesionalizeze în halul ăsta, să se apuce de turnat asfalt, habar n-am. Sau baronii, păi boieri la noi au mai rămas atât puţini, iar mare parte din figurile publice sunt compromise de relaţii tandre cu Securitatea. Nici nu ştiu cum deosebeşte presa rechinul de baron, dar cred primul că apare la licitaţie cu o dorsală la caietul de sarcini, iar al doilea poate că are un tricorn cu perucă buclată deasupra de bască. Una peste alta, concurenţa e mare. Multe concerne străine participă, pentru ca, la final, televiziunile “mogulilor” să zică cu patos că străinii au dat şpagă şi au câştigat, iar firmele româneşti nu apucă lucrări nici măcar în România, ce să mai spere ele la reconstrucţia Irakului? Dacă câştigă “rechinii” e mai simplu. Atunci e clar, comisionul e mai mare ca preţul kilometrului şi merge, o parte, în campania electorală a partidului care jonglează investiţia. Nu suntem copii şi n-o să negăm că ceva-ceva ar putea fi adevărat din povestea tainului, dar vorba aia: numai cine nu munceşte nu greşeşte şi numai cine nu face proiecte şi investiţii nu poate lua şpagă în România. Normal nu e, dar ce mai e normal în ţara noastră, care a construit în 20 de ani puţin peste 200 de km de autostrăzi, care se adaugă la cei 113 (A1)+18 (A2) cu care ne-a rezolvat Ceauşescu. Comparativ cu ţări civilizate de-a binelea, România pare din alt film. Franţa a construit, din 1990 până în 2009, de la 6.800 la 11.050 km, adică peste 4.000 de kilometri. Ungaria a ajuns să aibă, la finele lui 2009, 1.273 km, cu 1.000 km mai mult decât la căderea regimului Kadar. Portugalia a bifat 2.000 km în 20 de ani, iar Polonia vreo 500, mai greu și la ei cu munca, dar tot mai bine ca pe Dâmboviţa. La noi s-a investit în om, în valoarea umană. Asta au făcut regimurile Iliescu, că nu era să bage bani în bitum şi piatra, când omul e esenţa societăţii. Omul în care s-a investit au fost mai mulţi, clienţi preferenţiali la Bancorex, cadre de nădejde ale Securităţii, ofiţerime la greu, firme ale băieţilor deştepţi de pe atunci, care au pus pe butuci alte bănci la fel de strategic sacrificate de stat. Să nu-l mâniem pe Dumnezeu, fiecare guvern de după 1989 a pus câte o tonă de asfalt la ceea ce înseamnă acum cei 151 de km din autostrada A2, cea a Soarelui. 18 km a făcut Ceauşescu şi ai lui oameni ai muncii, în 1993 s-a repornit treaba, dar s-a pus stop imediat până în 1998, când în regimul Emil Constantinescu s-a reluat problematica. Guvernul Năstase a dat în folosinţă două tronsoane (106 km). 37 de km a fost tot ce-a dat ţării din A2 guvernul Tăriceanu, plus o reabilitare de 17 km. Peste toate acestea, vine Guvernul Boc cu cei 62 de kilometri terminaţi din Autostrada Transilvania, la care se va adăuga, anul acesta, măcar tronsonul Arad-Timişoara, de 37 km, şi restul de 60 de km din Autostrada Soarelui. Şi să nu facă mai mult de 100, ca să nu zic 160 kilometri, patru ani de guvernare Boc n-ar fi cu nimic mai prejos, din contra, decât tot atâţia ani ai mandatului Tăriceanu, cu cei 37 km de pe A2, ca să nu mai vorbim de realizările “monumentale”, de 106 km, ale guvernelor păstorite zece ani de Ion Iliescu şi partidele sale FSN, FDSN, PDSR, PSD, exact formaţiunea politică dispusă azi să facă cel mai mut haz pe tema lipsei de eficienţă a premierului Boc. Cum ar zice statisticianul: Ceauşescu -131 km în 24 ani. Rezultat: 5,5 km/an. Iliescu şi ai lui – 106 km în 10 ani. Palmares: 10,6 km/an. Băsescu-Tăriceanu – 37 km în 4 ani. Bilanţ: 9,7/an. Băsescu-Boc – 62 km în doi ani de guvernare. Să tot fie 31 km/an, dacă nu cumva 53,3 km/an, în cazul că termină anul acesta ce şi-a propus. Chiar aşa, cu ce-i mai bun PSD-ul decât Guvernul Boc? Atunci, să-nceapă licitaţia! Care a făcut mai mult? Guvernul Boc o dată, Guvernul Boc de două ori… spune cineva mai mult? Nu? Adjudecat!

Autor
Etichete ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

nume a spus: (martie 4th, 2011 at 16:37 )

Banuiesc ca ideea e sa aveti cititori …daca nu va stresati purin si cu aranjarea in pagina, o parte din ei se vor lasa batuti ..acest articol nu are nici un alineat ….e enervant pt ochi …hai ca se poate, daca faceti o treaba, sa fie pana la capat !
Succes !

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Buziașul caută furnizor pentru trei microbuze electrice, pentru realizarea transportului în comun

Orașul Buziaș dorește introducerea transportului în comun în localitate, dar și în localitățile din jur. În acest scop a fost lansată o licitație, pe SEAP, pentru cumpărarea a trei microbuze electrice, suma alocată fiind de aproape 3,7 milioane de lei. ”Autoritatea contractanta dorește contractarea unui operator economic in vederea atribuirii contractului având ca obiect „Achiziția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Buziașul caută furnizor pentru trei microbuze electrice, pentru realizarea transportului în comun
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Polistele, pătimesc în continuare! Opt înfrângeri la rând

Seria interminabilă de înfrângeri pentru prim-divizionara de fotbal feminin Politehnica Timişoara continuă. Cum la echipă nu s-a produs niciun şoc, fetele pierd meci după meci. În Vinerea Neagră, fetele în ghete au condis la pauză cu 1-0, dar au pierdut pe final cu 1-2, în deplasare, contra Farului. Reamintim, Poli a terminat prima sezonul regulat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Polistele, pătimesc în continuare! Opt înfrângeri la rând
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Cartierul Tipografilor rămâne cel mai scump din Timișoara

Cartierul Tipografilor continuă să rămână surpriza imobiliară a Timișoarei. Prețurile cerute pentru locuințele de aici continuă să fie cele mai mari din oraș, chiar mai ridicate decât cele din zona zero a orașului. Conform datelor deținute de imobiliare.ro în zona amintită, un metru pătrat de locuință scoasă la vânzare a ajuns la 1933 de euro....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cartierul Tipografilor rămâne cel mai scump din Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

CSC Dumbrăviţa a pierdut meciul disputat azi, la Mioveni, cu FC Argeș, în penultima etapă a play-out-ului din Liga 2. Alb-violeții s-au impus cu 1-0, prin golul lui Valentin Buhăcianu, în vreme ce alb-verzii au ratat un penalty în minutul 82, prin Răzvan Ghinescu. Echipa bănăţeană a arătat azi mult mai hotărâtă decât în ultimele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Păcătoşi! Eşec greu de digerat într-un meci în care s-au ratat multe şanse de salvare
Cartierul Tipografilor continuă să rămână surpriza imobiliară a Timișoarei. Prețurile cerute pentru locuințele de aici continuă să fie cele mai mari din oraș, chiar mai ridicate decât cele din zona zero a orașului. Conform datelor deținute de imobiliare.ro în zona amintită, un metru pătrat de locuință scoasă la vânzare a ajuns la 1933 de euro....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cartierul Tipografilor rămâne cel mai scump din Timișoara
Orașul Buziaș dorește introducerea transportului în comun în localitate, dar și în localitățile din jur. În acest scop a fost lansată o licitație, pe SEAP, pentru cumpărarea a trei microbuze electrice, suma alocată fiind de aproape 3,7 milioane de lei. ”Autoritatea contractanta dorește contractarea unui operator economic in vederea atribuirii contractului având ca obiect „Achiziția...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Buziașul caută furnizor pentru trei microbuze electrice, pentru realizarea transportului în comun
Capital Top 100 Manageri reprezintă rezultatul analizei desfășurate la nivel național, privind rezultatele manageriale notabile și cuantificabile din diferite domenii de activitate din România – afaceri, educație, cultură, cercetare,  administrație publică, resurse umane etc. – înregistrate pe durata anului precedent. Teatrul Național din Timișoara măsoară excelența în parametri de o altă amploare decât cifrele: în beneficiul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ada Hausvater, directorul general al Teatrului Național din Timișoara, inclusă în Capital Top 100 Manageri, ediția 2024
Vinerea Mare reprezintă pentru creștinii ortodocși ziua când a fost răstignit pe cruce Fiul lui Dumnezeu, Iisus Hristos, şi a fost pus în mormânt. Vinerea Mare se mai numește și Vinerea Patimilor sau Vinerea Seacă, pentru că este zi de post negru, adică nu se mănâncă și nu se bea decât apă toată ziua. Postul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vinerea Patimilor, zi de post negru
Baschetbaliștii de la SCM Timişoara dispută cu începere de astăzi ultima serie din play-out. Ei vor înfrunta CS Vâlcea 1924, în disputa pentru locul al treisprezecelea. Seria este programată după sistemul „două din trei”, cu primul meci astăzi, de la ora 19.00, la sala Traian din Rm. Vâlcea. Partida va fi arbitrată de Matei Bănică,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Seria cu Vâlcea începe în Vinerea Mare
Pe lista de cumpărături şi cadouri de Paște nu trebuie să lipsească florile sau aranjamentele florale. Florăriile Horticultura vă aşteaptă cu aranjamente pascale și specii variate de plante la ghiveci. Sunt atât plante colorate, precum Kalanchoe, Guzmania, Saint Paulia, cât și plante decorative prin frunze, precum Dracaena, Philodendron, Sansieveria și multe altele. Prețurile încep de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Horticultura vă oferă cele mai colorate şi înmiresmate cadouri de Paşte/Foto
În cadrul cercetărilor privind persoanele implicate în activitatea de migrației ilegală din noaptea de 1 mai, s-a constat faptul că un cetățean român, șofer de taxi, a transportat din municipiul Timișoara, migranții și pe cele trei călăuze afgane, până în zona parcării de pe autostrada A1, Timișoara – Arad. Totodată, ieri dimineață, în jurul orei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un şofer de taxi, principalul ajutor pentru traficanţii de migranţi, care au şi rănit doi poliţişti de frontieră
Top