Aproape două treimi din românii din mediul urban folosesc Internetul, cei mai mulţi dintre ei mai ales de acasă. Acestea sunt concluziile studiului „Românii şi Internetul”, realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).
Studiul privind utilizarea Internetului în România şi comportamentul internautic al românilor a fost realizat în perioada 23-24 februarie, pe un eşantion de 1.146 de persoane din mediul urban. Un sfert din respondenţi se declară foarte interesaţi de internet, 37% interesaţi, în timp ce 18% nu se arată atraşi de aceste servicii. O treime navighează zilnic între o oră şi trei ore, iar aproape 30%, între 30 de minute şi o oră. Cele mai răspândite metode de conectare, de acasă, sunt prin telefon fix şi cablu, cu ponderi de 46%, respectiv 45%. Conexiunea prin bandă largă nu este folosită decât de 6% din repondenţi. În schimb, conexiunea la Internet cea mai răspândită la serviciu şi în şcoli este cea prin cablu. Mai mult de jumătate din utilizatorii sunt clienţi ClickNet/Romtelecom, apoi RCS&RDS şi UPC. Prin servicii furnizate de principalii doi operatori de telefonie mobile, Orange şi Vodafone, se conectează la Internet 4% din utilizatori. Surprinzător, conform acestui studiu, cel mai utilizat browser în România, 34,3%, este Google Chrome, urmat de Mozilla Firefox şi de Internet Explorer. Cel mai utilizat motor de căutare este Google, fiind urmat, la mare distanţă, de Yahoo!. Cel mai folosit serviciu de e-mail este furnizat de Yahoo! (76,1%), în timp ce sub 10% din români sunt clienţi Gmail.
Aproape toţi românii folosesc Internetul pentru informare şi doar o treime fac cumpărături sau plătesc facturi.
Comentarii prin facebook