Viorel Miron: „Criza financiara care a afectat pe toata lumea se cam termina”

Piaţa auto a fost foarte afectată de criza financiară, dar acum lucrurile par să intre, din nou, pe un trend ascendent. Programul Rabla, care începe în această săptămână, pune lucrurile în mişcare şi în România. Viorel Miron, director general Mega Group Timişoara, concesionar Peugeot, spune că, după semnalele pe care le are, anul 2011 va aduce o revenire a pieţei auto.

Domnule Miron, cum se prezintă începutul lui 2011 pentru sectorul auto?
Pentru ca sectorul auto să pornească în acest an, este nevoie să funcţioneze efectiv programul Rabla. Acesta va porni chiar în aceste zile, pentru că se emit primele cupoane, care încep să ajungă la centre. Categoric, începutul de an a fost, de fapt, o perioadă expectativă, însă, după mine, premisele vor fi bune. Modificarea legii în ceea ce priveşte taxa de poluare va readuce practic echilibrul care exista pe piaţa auto înainte de 30 iunie 2008. Legea respectivă, atât de comentată la momentul apariţiei, a avut efecte nedorite nu numai pentru piaţa auto de maşini noi, ci şi pe alte segmente.

Programul Rabla înseamnă o revigorare pe piaţa auto? Este atât de important acest program?
Eu am un punct de vedere personal: clientul este meteodependent! Atâta timp cât e vreme urâtă şi e mai frig, mai greu se porneşte. Plus că, în acest an, lucrurile se pornesc mai greu, pentru că toată lumea aştepta să vadă ce se întâmplă pe plan economic, ce se întâmplă cu criza asta de care se vorbeşte atât de mult. Dar clar, Programul Rabla e un semnal, iar anul ăsta porneşte repede. Din a doua săptămână a lui martie, el va fi funcţional. Va avea un impact destul de bun. Primele luni sunt, de obicei, dominate de utilitare. În 2011, aici sunt nişte aşteptări, pentru că la utilitare taxele de primă înmatriculare au scăzut substanţial, ceea ce înseamnă o gură de oxigen pentru micii întreprinzători. Dacă vorbim de o utilitară de până în 3 tone şi jumătate şi sarcină utilă de 1.500 – 1.600, taxa de primă înmatriculare s-a redus de pe la 2.000 până la 400 de euro. La un mic întreprinzător, 2.000 de euro chiar contează.

Cum stau lucrurile pe partea de second hand la autoturisme?
Second hand-urile se vând. Piaţa aceasta s-a mişcat destul de bine tot timpul. Noi activăm pe un capitol de second hand cu maşini de până în cinci ani vechime, în stare bună, cu număr de kilometri mai mici, de sub 100.000. Noi nu vizăm sectorul maşinilor de opt, zece sau 15 ani. De fapt, astea au şi fost cele destul de bine taxate de noua lege în ceea ce priveşte taxa de primă înmatriculare. Nu are sens să casăm prin Programul Rabla maşini de zece ani şi să aducem din afara ţării cu 12 ani vechime!

Cum s-a simţit criza pe piaţa auto în 2010?
România, la fel ca şi alte ţări nou integrate în Uniunea Europeană, cum ar fi Ungaria sau Bulgaria, a trecut printr-o cădere de piaţă destul de mare, undeva la 27 – 28%. Semnalele bune vin din ţările vechi ale UE, unde piaţa auto a revenit spectaculos. Spania avusese o cădere de peste 30%, dar tot atât revenire anul trecut, iar în Anglia căderea şi revenirea ulterioară au fost de aproximativ 19 procente. În varianta asta, chiar şi noi aşteptăm propagarea valului economic dinspre UE înspre ţările nou integrate şi atunci categoric va influenţa segmentele de consum în care intră şi autoturismele. Criza financiară a afectat serios sectorul auto, pentru că, dacă nu ai venituri, nu-ţi poţi permite nici cheltuieli. Am avut o restructurare puternică la tot ceea ce înseamnă personal şi cheltuieli de altă natură, am rămas strict numai la cheltuielile necesare. Reducerea de personal a însemnat 50%, am introdus reduceri de preţuri, am venit cu o serie de servicii noi, chiar şi închiriere, în încercarea de a mai mişca lucrurile. Am căutat tot felul de soluţii şi la partea de venituri, nu numai la cheltuieli. Deocamdată, pe partea de servicii ne aflăm pe un palier de stagnare, dar se pare că din luna martie lucrurile încep uşurel să intre pe o parte ascendentă.

Cum e concurenţa pe piaţa auto?
În linii mari a rămas aceeaşi, cu aceleaşi firme care se luptă pentru primele zece poziţii, însă şi firmele cu o pondere mai mică au început să se dezvolte în ultimii ani şi să-şi ceară dreptul la cota pe piaţa românească. Înainte de criză, piaţa se aliniase destul de bine, toţi dealerii importanţi reuşiseră să aibă locaţii corespunzătoare, atât în ceea ce priveşte partea de comercializare, cât şi partea de service. Cred că această criză financiară, care a afectat pe toată lumea, se cam termină. Ea trebuie definită în spaţiu şi în timp: sunt locuri în care criza este depăşită şi perioada de ascensiune economică a început. În România, semnalele mai mari se vor vedea în trimestrul al doilea şi mai ales în trimestrul al treilea din 2011. Asta este opinia mea, fondată pe ceea ce se întâmplă în Europa şi pe plan mondial.

Etichete
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Iulius Mall
Iulius Mall

Sport vezi arhiva Sport

Un club diferit… Poli îl cheamă pe Alexa înapoi după 12 ore de la demisie

Deși nu joacă nimic, suporterii din conducere nu pot fără Alexa. Aceștia s-au întâlnit de urgență și au hotărât să continue cu „chirurgul” pe bancă. Acesta va avea mână liberă să facă ce schimbări vrea. „Reprezentanții Universității Politehnica Timișoara și ai Asociației Suporterilor Timișoreni ”Druckeria” implicați în conducerea clubului au hotărât, în urma unei ședințe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un club diferit… Poli îl cheamă pe Alexa înapoi după 12 ore de la demisie
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

frontiera Serbia

Timişorenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă foarte des în Serbia după produse sârbeşti, fiindcă vor veni acestea la Timişoara

Produsele sârbeşti din domeniul agricol vor ajunge în magazinele unui lanţ românesc, care activează mai ales în vestul ţării: Arad, Oradea, Timişoara. Acest luru este posibil după lungi negocieri ale fermierilor sârbi, care au durat aproape un an. Fermierii sârbi încep să își vândă produsele în magazinele lanțului românesc de magazine Remarkt, anunaţă economedia.ro. Acest...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişorenii nu vor mai fi nevoiţi să meargă foarte des în Serbia după produse sârbeşti, fiindcă vor veni acestea la Timişoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale caută un băiat, de 14 ani, dispărut din satul Leucușești, județul Timiș. Marți, în jurul orei 10:20, Todorov Răzvan Florin ar fi plecat de la domiciliul său din comuna Bethausen, sat Leucușești, județul Timiș, iar până în prezent nu a mai revenit. Semnalmente: înălțime 1.50 m, aproximativ 50 kg., păr...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Poliția, în alertă. A dispărut un băiat dintr-un sat timișean
Comuna Giulvăz continuă să aibă o rată de infectare mai mare de 7,5 la mia de locuitori, astfel că rămâne în scenariul dur de restricţii. Asta înseamnă că circulaţia va fi interzisă după ora 20.00, cu unele excepţii, iar magazinele se închid la 18.00. Comunele Banloc, Pietroasa și Secaș au ieşit de sub toate restricţiile....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Comuna Giulvăz rămâne în scenariul dur de restricţii
Direcția de Drumuri și Poduri Timișoara are un nou director. După plecarea în pensie a longevivului Horațiu Simion, la conducerea instituției a fost adusă o altă persoană cu activitate îndelungată în cadrul acestei instituții. Începând de miercuri, 20 aprilie, conducerea DRDP Timişoara va fi asigurată de Nicoleta Pordea, prin decizia Consiliului de Administrație al CNAIR...
Citeşte tot articolul Citeste articolul DRDP Timișoara are director nou
Sute de tone de gunoaie din rampe clandestine au fost adunate de Primăria Timișoara numai în ultima lună, iar aceasta scoate din buzunarul instituției sute de mii de lei. Cu banii care îi dăm pentru eliminarea acestor rampe puteam să facem câteva grădinițe sau un ministadion, spune primarul Dominic Fritz. Aproape 700 de tone de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria adună sute de tone de deșeuri din rampele clandestine din Timișoara. Se cheltuie sute de mii de lei lunar/FOTO
”Febra” guvernamentală se transmite și la nivel micro, mai precis la Timișoara. Președintele CJ Timiș, liberalul Alin Nica, îi transmite primarului Timișoarei, USR-istul Dominic Fritz, că sintagma, ”numai noi oferim spații de carantinare pentru migranți”, nu mai este valabilă. Cel puțin de o săptămână, de când autorităților județene li sa cerut să ofere asemenea spații...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cine oferă spații de carantinare pentru migranți la Timișoara. CJ Timiș spune că primăria nu e singura, doar că problema e… blocată
În judeţul Timiş există nouă focare active de Covid-19, care se află în supraveghere epidemiologică, anunţă Direcţia de Sănătate Publică.                        Faţă de ziua precedentă a apărut un nou focar la o firmă privată din Lugoj, unde sunt șapte cazuri de covid. Focarele active sunt: FIRMĂ PRIVATĂ UTVIN –  37 cazuri confirmate –  Focar în supraveghere...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A apărut un nou focar de covid la o firmă din Lugoj
Rata de infectare în Timişoara este azi 3,36, în scădere faţă de ziua precedentă, când era 3,51. La nivelul judeţului, rata este azi 3,1 tot în scădere față de ieri, când era 3,22. Cel mai mare coeficient de infectare din Timiș se înregistrează azi la Jebel: 9,93. Astăzi, conform datelor furnizate de Direcția de Sănătate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata de infectare scade și azi la Timișoara
Top