Cum iti poti infiinta propria societate

Ai de gând să pui bazele unei afaceri? Pentru aceasta trebuie mai întâi să îți înființezi o societate comercială al cărei profil de activitate să îmbrace ideea ta de business. Odată înființată societatea, afacerea ta poate demara și funcționa în mod legal.

Pentru aceia care nu s-au mai confruntat cu situația înființării unei societăți, iar procedura le este străină ori le poate părea alambicată, iată mai jos, într-o formă structurată și sumarizată, pașii de parcurs pentru înființarea unei societăți.

1. Alege o denumire pentru societate, verifică daca e disponibilă și rezerv-o la Registrul Comerțului

Procedura de alegere a denumirii și verificare a disponibilității sale la Registrul Comerțului presupune formularea de către solicitant a 3 (trei) opțiuni de denumire, în ordinea preferințelor acestuia. În cazul în care niciuna dintre aceste denumiri nu va fi disponibilă, solicitantul va reiniția o procedură de verificare a disponibilității altor 3 (trei) denumiri.

2. Găsește un spațiu în care va funcționa sediul societății

Locația aleasă pentru sediul social trebuie să aibă disponibil un spațiu distinct pentru societatea ta deoarece, conform legii, un imobil poate să găzduiască mai multe societăți numai dacă, prin structura și suprafața lui utilă, permite funcționarea mai multor societăți în încăperi sau spații distinct partajate, iar numărul societăților comerciale ce funcționează într-un imobil nu poate depăși numărul de încăperi sau spații distincte obținute prin partajare. Odată aleasă locația pentru sediul societății tale, în cazul în care aceasta nu-ți aparține, încheie contractul de spațiu (închiriere, comodat etc.) care îți va fi necesar pentru înregistrarea societății la Registrul Comerțului.

3. Stabilește obiectul de activitate al societății

Obiectul de activitate al societății va trebui s fie conform CAEN (Clasificării Activităților Economice din România) și va cuprinde, în primul rând, un obiect principal, dar și obiecte secundare (dacă este cazul). În principiu, aproape orice activitate poate fi inclusă în obiectul de activitate al societății, cu câteva excepții particulare, pe care legea le rezervă numai societăților de profil (ex. activitatea de asigurare-reasigurare, exclusiv pentru societățile de asigurări, activitatea de împrumut, pentru instituțiile financiar-bancare – bănci sau IFN-uri etc.).

4. Desemnează administratorii și, dacă este cazul, cenzorii, auditorii

De stiut: În timp ce desemnarea administratorilor este obligatorie la înființarea unei societăți, desemnarea cenzorilor este facultativă (dacă societatea are cel mult 15 asociați) și obligatorie (dacă numarul asociaților trece de 15), iar desemnarea auditorilor este obligatorie numai în cazul in care societatea este supusă unei obligații legale de auditare. Într-o societate, administratorii au rolul de a reprezenta și administra societatea, cenzorii informează asociații în legătură cu gestiunea societății și cu orice fel de nereguli constatate în administrarea ei, iar auditorii auditează situațiile financiare ale societății atunci când aceasta este supusă obligației legale de auditare.

5. Întocmește Actul Constitutiv al societății

Atenție: Asigură-te că Actul Constitutiv conține toate elementele minime obligatorii prevăzute de lege (vezi aici care sunt elementele minime obligatorii ale Actului Constitutiv).

6. Deschide contul de capital social

Contul de capital social poate fi deschis la orice bancă, de către asociații fondatori, administratorul desemnat prin Actul Constitutiv sau o persoana împuternicită în acest scop, cu prezentarea Actului Constitutiv al societății. După înființarea societății, prin înregistrare la Registrul Comerțului, contul de capital social se va transforma în cont curent al societății.

7. Virează capitalul social în contul deschis în acest scop

Capitalul social minim prevăzut de lege pentru cele mai uzuale forme de societate este de 200 lei, pentru societatea cu răspundere limitată, și de 90.000 lei, pentru societatea pe acțiuni.

8. Stabilește dacă optezi ca societatea să fie sau nu plătitoare de TVA și dacă da, la ce interval se va face plata

De știut: Relativ recent, la jumătatea lui 2011, din cauza evaziunii fiscale ridicate de TVA, în România a fost schimbată procedura de obținere a dreptului de a fi plătitor de TVA. Astfel că, astăzi, orice societate nou înființată care dorește să fie plătitor de TVA se supune unui control fiscal înainte de începerea activității, prin pregătirea și prezentarea unei documentații speciale către organele fiscale competente.

Acestea, pe baza unor criterii legale precise, calculează un punctaj (scoring) și aprobă sau nu ca societatea solicitantă să devină plătitor de TVA. Având în vedere că în practică, procedura de acordare a certificatului de plătitor de TVA poate dura destul de mult uneori (săptămâni sau luni), este bine să iei în considerare acest interval de timp atunci când planifici demararea unei afaceri și stabilești calendarul acțiunilor și operațiunilor ce urmează să le întreprinzi în acest sens. Vezi aici care sunt criteriile avute în vedere la acordarea statutului de plătitor de TVA.

9. Stabilește modul de impozitare și intervalul la care se face plata impozitului

Stabilirea modului de impozitare presupune, după caz, bifarea opțiunii de impozit pe profit, impozit pe venitul microiîntreprinderilor (vezi aici mai multe detalii despre impozitul pe venitul microiîntreprinderilor) etc. Intervalul de plată a impozitului se poate stabili trimestrial sau anual.

Citește mai multe articole juridice pe http://pro-legal.ro/

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

pretul apartamentelor

Cea mai cautată, dar şi cea mai scumpă zonă imobiliară din Timişoara este Medicină – Take Ionescu

Cea mai căutată zonă imobiliară din Timişoara rămâne Medicină – Take Ionescu, urmată de Complexul Studenţesc şi Dacia – Circumvalaţiunii. Prima parte a acestui an a adus o scădere a căutărilor de locuinţe manifestate pe piaţa din capitala Banatului. Între trimestrul 1 al anului 2015 și acelaşi trimestru din 2019, cererea pentru proprietăți rezidențiale din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cea mai cautată, dar şi cea mai scumpă zonă imobiliară din Timişoara este Medicină – Take Ionescu

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ripensia a ajuns la un acord cu atacantul Marius Staicu. Vârful sosit de la CSM Reşiţa, grupare alături de care a promovat în eşalonul al doilea în acest sezon, a semnat o înţelegere valabilă pentru doi ani. Fotbalistul, care de curând a împlinit 32 de ani, are o bogată experienţă, evoluând în cariera sa la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Golgheter pentru Ripi! O venire si două plecări
Nicolae Robu a admis că a discutat cu cei de la Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană despre deblocarea urgentă a unor sume de bani, fără de care aceasta ar avea mari probleme. Şeful primăriei a recunoscut că au fost anumite probleme cu banii, că a fost un vârf de plată a unor datorii ale municipalităţii,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primarul Timişoarei prioritizează: Nu am avut bani destui, am plătit la bănci, la Ministerul de Finanţe, urmează Asociaţia Capitală Culturală
Inspectoratul pentru Situații de Urgență Timiș este în gardă și încearcă să prevină eventualele tragedii, prin controale. La ochi au fost luate obiectivele cu destinația alimentație publică, comerț și turism de agrement, zone cu afluență mare de persoane, care au fost și vor mai fi controlate de autorități. În perioada 1 iunie – 30 septembrie...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Controale, amenzi și acțiuni de prevenire ale ISU Timiș. Atenționările pompierilor
Autostrada spre Serbia este un demers care există de mulți ani în… gândurile multora. Lucrurile încep să se miște, însă, în aceste zile. Două asocieri de firme s-au arătat interesate de realizarea studiului de fezabilitate. Cele două grupuri firme au depus deja ofertele la CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), acestea fiind în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Două asocieri de firme vor să realizeze studiul de fezabilitate pentru autostrada Timișoara-Moravița
În Timiș, de la începutul anului până în prezent, pentru servicii medicale farmaceutice au fost emise 762.611 prescripții medicale, suma decontată fiind de 106.057.467,51 lei pentru medicamente cu și fără contribuție personală și 61.888.660,81 lei pentru medicamente și materiale sanitare utilizate în programele naționale cu scop curativ. De la începutul anului 2019 până în prezent...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la începutul anului 2019, în Timiș au fost eliberate peste 760.000 de prescripții medicale
Disputele sindical-muzicale dintre angajaţi şi şeful actual al Filarmonicii Banatului se vor putea duce, dacă va mai fi cazul, într-un cadru nou, renovat, oferit de Sala Capitol. Primarul Nicolae Robu a anunţat că s-au realizat primele schiţe şi calcule despre ce şi cum va arăta zona, lucrările fiind necesar a fi terminate până în 2020,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Filarmonica Banatului va avea casă renovată. Sala Capitol şi grădina de vară vor fi reabilitate
Top
WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com