Disputa dintre administratorii Aeroportului Internațional Timișoara și Compania Carpatair a ajuns la un nou nivel. Directorul companiei aeriene, Nicolae Petrov, i-a cerut ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, demiterea lui Dan Idolu, directorul aeroportului.
Este deja cunoscut faptul că între cele două entități există mai multe litigii pe rol. Reprezentanții aeroportului susțin că au de recuperat de la Carpatair peste 2,5 milioane de euro, reprezentând mai multe servicii efectuate, dar neachitate. Peste o jumătate de milion de lei ar însemna doar cheltuielile mici, cum ar fi plata parcării angajaților, carduri de acces sau chiriile pentru spațiile din aeroport.
Pe de altă parte, reprezentații companiei aeriene susțin că au de încasat de la aeroport 10,5 milioane de de euro. Suma ar reprezenta „despăgubiri aferente prejudiciului cauzat de politicile anticoncurențiale și discriminatorii practicate de către Aeroportul Timișoara”, așa cum se arată într-un comunicat de presă al companiei. Un dosar în acest sens există pe rolul Curții de Apel Timișoara. Până la rezolvarea acestuia însă, aeroportul a solicitat în instanță poprirea conturilor Carpatair, în vederea recuperării datoriilor. Tribunalul Timiș a decis să pună poprire pe conturile companiei din trei bănci, pentru o sumă de peste un milion de euro. Sentința este executorie, dar poate fi atacată cu apel.
Pe de altă parte, surse din cadrul aeroportului susțin că directorul Carpatair, Nicolae Petrov, a trecut la mutări mai dure. Împreună cu ambasadorul Elveției (țară în care stau acționarii principali ai companiei), el ar fi fost în audiență la ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Petrov a cerut, nici mai mult, nici mai puțin, decât îndepărtarea din funcție a directorului aeroportului, Dan Idolu, și numirea unei persoane care să-i facă jocurile. Fenechiu a fost destul de reticent la aceste solicitări, fie și numai pentru faptul că deja se află sub lupa unor servicii, dar și a anchetatorilor, pentru alte probleme. Mai mult, există o anchetă care vizează faptul că mai mulți polițiști de frontieră, vameși sau inspectori guvernamentali ar fi beneficiat din partea Carpatair de excursii gratuite la Chișinău, cu tratament all-inclusive.
Mai trebuie spus că angajații Carpatair nu trec prin cele mai fericite zile. Numai în ultimul an au fost concediați 200 de oameni, printre care personal tehnic și de întreținere a avioanelor. De asemenea, din cauza dificultăților financiare, compania a închis 25 de destinații dintr-un total de 37 de stații.
Comentarii prin facebook